Gå til innhold

Kan gutten min hete Alex?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er 382 menn som har Alex som første fornavn.

Det er 239 menn som har Alex som eneste fornavn.

Vet om mange Alex, men alle blir bare kalt det. Kan jo være kallenavn for både Alexander og Alexandra. Synes Alexander er fint. Når det bare er Alex vil jeg altid tenke det er kallenavnet.

Jeg og forbinder Alex med at det er en forkortelse av Alexander... Men det er sikkert bare en vane... Men jeg tror de fleste som blir kalt Alex faktisk heter Alexander (i alle staveformer)...

Men klart han kan hete Alex... Men du burde kanskje være klar til å svare på spørsmålet "er det kort for Alexander"?

Selvfølgelig kan du kalle sønnen din for Alex! Jeg har en kompis jeg som heter Alex og syns det er et fint navn. Nå er ikke jeg så inn i om det er lite eller mye brukt, liker jeg navnet så gir jeg barnet mitt det, dermed basta. Så hvis du liker navnet Alex så syns jeg du skal kalle sønnen din for det.

klem:-)

Annonse

synes det er nydelig!! og tøft

Min sønn heter Alexander, og det er det jeg sier når folk spør. Da sier han så fint; Nei mamma, eg hetar Alex!!!!

Jeg har bare møtt folk jeg liker med det navnet også. Ingen tosker så langt. Er også et veldig greit internasjonalt navn. For ikke å snakke om at han blir først når de tar alfabetisk rekkefølge i barnehage/skole. Det er alltid kjekt for dem.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...