Gå til innhold

Noen som vet noe om MA?


hvorlangtkandetteegentligvære.

Anbefalte innlegg

Vet at MA er abort hvor du må ha utskrapning mens SA er spontanabort som kommer ut av seg selv, men...

Er MA noe man har kun de første ukene, og deretter blir det SA eller kan du ha MA når som helst de 3 første måneden?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

der har du nok misforstått ja.

En MA er en missed abortion,altså at fostere dør i mors mage,kan skje fra uke 1-40, jeg hadde en MA i uke 18 med tvillinger,og fikk ikke utskraping,jeg fødte dem selv.

Er vel SA det kalles innen de første 3mnd,så evt etterpå også om kroppen orden opp selv,men hvis ikke er det en MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*foster dør i mors mage uten at kroppen støter det ut som i en SA*

Gikk litt fort i sted da jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er skummel da.. Denne MA`n .. Er det noen symptomer på at man har MA. Har blødd litt i dag, skjønner du og ble så redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, leit å høre at du har blødd og er bekymret. Håper det går bra med deg. Jeg mistet symptomene mine under min ma, så jeg følte at noe var galt. Kom til utskrapning nesten 2 uker etter, for da begynte jeg å spotte og hadde veldig vondt. Kroppen prøvde å støte det ut på egenhånd, men fikk det ikke helt til. Kramper i magen.

 

Har du vondt da, Geddy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA i uke 8+5. Hadde ikke noe som helst blødning, men syns å huske at symptomene forsvant. Tror dette er veldig individuelt. Noen mister vist nok ikke symptomene. Noen spotter også litt i forbindelse med MA har jeg lest. MA står for missed abortion.

 

Husk at de aller fleste går det bra for. Skummelt å lese masse, for da kan man fort bli redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Geddy, det var leit å høre, jeg leste forresten om deg tidligere i dag...

Jeg hadde selv en MA i slutten av august... Jeg merket det på 2 ting, de få symptomene jeg hadde forsvant, ømme bryster også begynte jeg og blø.. Først kun når jeg tørket meg, også økte det litt for hver eneste dag.. Jeg var også så "uheldig" at jeg var på ferie på Kypros når dette begynte, med en uke igjen der nede... Men jeg ringte min lege i Norge for å høre om jeg burde oppsøke ett lokalt sykehus der. Han anbefalte meg bare å vente til jeg kom hjem, siden det er lite man får gjort hvis det er en abort på gang.. Men jeg ringte Majorstua klinikken og fikk time den dagen jeg kom hjem, og fikk innv. UL. Da viste det seg at mitt foster var død. Jeg var 11 uker på vei, men fostert var ca 8, så hadde vært dødt en stund.....

 

Sorry for at denne ble så lang :-)

Men nå er jeg gravis igjen, og veldig nervøs og redd for at noe liknende skal skje igjen.. Men skal heldigvis på UL på mandag, så gru/gleder meg til det ...

 

Men skjønner akkurat hvordan du har det, krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å blø igjen nå.. Uff skal ringe legen i morgen tidlig i håp om at jeg kan komme på UL før helgen. Kryss fingrene for meg jenter og takk for at dere er der og hjelper meg med gode råd når jeg trenger det.

 

Uff bare gråter nå. Samboeren lager vafler til meg for å trøste. Stakkar: han gjør jo så godt han kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trist og høre, vet akkurat hvordan du har det :-) Like snill mann som jeg har du da, han visste heller ikke hva godt han kunne gjøre for meg når jeg hylende fortalte at jeg hadde begynt å blø....

 

Nå vet jeg ikke helt hvor i landet du befinner deg i fhl UL. Men hyl og skrik og overdriv så kommer du sikkert inn, eller bestill privat.. Er verdt sjeleroen!

 

Men ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til og sender deg gode positive tanker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...