Gå til innhold

dere med barn +/- to år, ved termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva gjør dere med vogn?

Tulla vår på to, sover fremdeles på dagen og særlig i helgene vil vi ha to små sovere samtidig. Kjøper dere tvilling-/søsken-vogn, eller en ekstra vogn, eller lar de sove til ulik tid og kompenserer med bæremeis og ståbrett?

Vi tenkte hele tiden søsken/tvilling-vogn, men i butikken ser de så små ut at jeg tenker det blir vanskelig å få plass til skinnpose ved siden av softbag. Ihvertfall mer enn max en sesong. Og 6-7.000 er jo litt mye for en sesong?

Veldig glad for å høre andres tips/erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror bruker fortsatt vogna si til soving i barnehagen, men heldig for meg er søsteren min akkurat ferdig med vognperioden til sin lille. Så vi overtar Emmaljunga Edgen deres til babyen. Da har de en vogn hver. I tillegg har vi kjøpt en billig tvillingvogn (Carena) til bruk når vi må trille begge på likt. Den er ikke akkurat en luksus vogn, men helt sikkert god nok til vårt bruk.

Skrevet

Vi har kjøpt Phil&Teds sin vogn der babyen ligger under og eldstemann sitter øverst.

http://www.phil&teds.com

Har ikke erfaring som bruk av søskenvogn men vi har vært ute å kjørt kommende storebror med den og den er utrolig lett å kjøre....

Skrevet

Har kjøpt gt safari, sønnen min blir 2 år og 4 måneder når neste kommer.

Tenker det er greit for han å kunne slappa av litt også, ikke så god til å gå lang enda og for en tid det tar også... greit å kunne sette han et sted.

Skrevet

Vi har kjøpt Phil & Teds vi også i tillegg til en brukt på Fretex til 200 kr - den skal jo bare soves i!

Skrevet

Sønnen min er 20 mnd ca når neste kommer. Vi har kjøpt en brukt carena tvillingvogn på finn.no. Betalte 1000 kr med softbag.

Den blir jo bare brukt til og fra barnehagen, samt hvis bare en av oss skal ha med begge to.

Skrevet

Storebror vil være 2 år og 5 mnd når babyen kommer og vi kommer til å kjøpe en søskenvogn brukt. Har vurdert lenge frem og tilbake,men siden vi kommer til å gå mye for å hente og bringe i barnehage er det greit å kunne ha vogn til begge. Eldstemann er jo sliten etter barnehagen og liker fortsatt godt å sitte i vogna. I tillegg ser jeg for meg at det er ganske praktisk når man er på by/handletur-er jo ikke alltid så greit å få 2-åringen til å gå samme vei som oss og ikke springe hit og dit..Eldstemann sover fortsatt på dagen,men vi har en god trille som han kan sove i i barnehagen siden babyen overtar vogna hans.Satser egentlig på at han kanskje slutter med dagsoving i løpet av sommeren.

Babyen kommer i mai,og vi regner med at vi kanskje kommer til å bruke søskenvogna frem til ca. desember (da er eldstemann 3 og kanskje for stor for vogna) og da trenger jo ikke eldstemann noen skinnpose, skal jo ikke bli brukt til soving for ham så han kan ha uteklær på.

Synes også 6.-7.000 er altfor mye, derfor satser vi ¨på å få kjøpt en brukt. Har ikke lyst til å bruke mer enn 2.000 kroner. På finn.no har vi sett på både gt safari og carena- ligger på rundt 2.-3.000 brukt. Ståbrett tenker jeg vi kanskje kjøper etterhvert.

Skrevet

Lillegutt vil være 19 mnd når han blir storebror. Han har ikke gått så lenge, og vi bruker vognen mye. Har derfor kjøpt Duowalker, siden den er lett, smal og har egen hardbag til baby som kan brukes med eller mot kjøreretning og byttes til sittedel. Begge to kan også sove samtidig. Ser ikke for meg at det vil bli trngt med 2 vinterposer heller. Regner med å selge vognen etter ca 1 år.

På Babyshop har de nettopp fått inn en genial sak, et eget sete med hjul du fester på utsiden av vognen og som lett kan klappes sammen. Slik kan større søsken sitte i vogn ved behov. Bare synd ikke ryggen kunne legges ned...

Skrevet

Vi har kjøpt ståbrett til jenta vår som vil være 2 år og 2 mnd. Vi prøver med det først, så får vi se. Hun er ikke så glad i å trille tur lenger. Ikke sover hun på dagtid heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...