Gå til innhold

uff, 11+4 idag og alt lagt på meg en kilo.........................


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

................jeg kommer sikkert til å se ut som en elefant om noen måneder. Leser her inne at veldig veldig mange går ned i vekt til å begynne med og at magen lar vente på seg. Her i gården er magen på tur og kiloene også i anmarsj. Men, det er vel nå man har lov til å spis det man vil når man vil, så får bare ta det som det kommer...........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske det var jeg som KUN hadde lagt på meg 1 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grunnet at jeg går på progesteron-tilskudd, og er sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro, har jeg allerede lagt på meg 8 kilo.

Og jeg er bare i 8. uke!!!!!!!!!!

Så, beklager at sympatien ikke kommer fra min side................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åsså lagt på meg en kilo eller to, tar ikke det så tungt, husk at du faktisk bærer et lite menneske:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sympati her heller, har strevd så mye for å bli gravid så nå tar jeg det som det kommer!!! Jeg har hatt det fint frem til uke 11 da ble kvalmen mer intens og har nå kastet opp endel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det skremmer meg litt å se den holdningen her inne. 1 kg når du er i uke 12 er heller å ha lagt på seg lite enn mye! Det er et sunnhetstegn å legge på seg, det tyder på at barnet får nok næring og at både du og barnet har det bra. Slapp av og nyt svangerskapet, og ikke spis mindre fordi du er redd for å legge på deg. Spis mye og sunt, ikke masse drit uten næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 7. tatt av meg to kg. Har ikke matlyst, men kaster heller ikke opp. Spiser ikke all verden. men får i meg fem måltider pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kiloene må bare komme.

vet ikke om jeg fikk lagt ut magebilder av meg i dag (er ikke sånn dataexpert=) hehe.. Så får dere se selv.

 

På 1 kontroll for 1 uke siden hadde jeg fått ned 0.5 kg, men har nok gått opp mer og vel så det. KG gjør meg ingenting, babyen skal ha det godt i magen min:) spiser vitaminer, omega 3 og ellers frukt og grønt..

hadde bare kvalmen, halsbrann og svimmelheten gitt seg så skulle jeg ikke sagt noe:) Men det er VERDT det:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Tror mange blir provoserte av at du reagerer sånn på å lagt på deg én kilo fordi mange sliter med kvalme og null matlyst og derfor legger ikke på seg, og utifra min egen erfaring så er det sistnevnte mye værre. Du må ikke sammenligne deg med de som spyr, og hvis du faktisk er en av de så er det jo bare supert at du holder nede såpass mye at du greier å legge på deg. Selv la jeg ikke på meg noe før 3. trimester sist gang fordi jeg var så kvalm...den her gangen la jeg på meg med engang (bare sjekk magebildene mitt!), og det er mye bedre. Er vanskelig å tenke sånn når man hører om folk som bare går ned, men det er jo ikke snakk om at de slanker seg,- det skal man ikke når man er gravid. Du har ikke gjort noe feil av å legge på deg én kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Jeg reagerer faktisk på at det er folk her inne som rakker ned på HI...vi har alle et forskjellig selvbilde, og da føles det kanskje ikke så godt at man legger på seg når andre faktisk går ned i vekt. Synes dere heller kunne fortelle at det er helt normalt å legge på seg, i stedet for å skjelle henne ut.

 

Anbefaler dere å lese det her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/8416630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener Riga, og jeg vil si jeg er enig, men skjænner også at folk blir provoserte.

Må si til hovedinnlegger at det er sunt å legge på seg, og du kommer nok til å legge på deg mange kilo i løpet av disse ukene du skal gå gravid.

Jeg gikk fra 56 kilo til 82 i mitt første svangerskap, så jeg vet hva det vil si og forsvinne i kroppen sin :)

Var ikke morro i det hele tatt å se at kroppen min som vanligvis var så liten, skulle ese seg opp å bli så svær. Var ikke at jeg spiste så mye, men hadde enormt med vann i kroppen.

Det er lite man kan gjøre med det, du må heller tenke at du er gravid i 9 md, og i de 9 månedene skal du kose deg med kroppen din som kommer til å forandre seg mye, magen, og alt annet som hører med..

Vekt, slanking osv har du god tid til å ta deg av senere.. Enig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk gått ned nesten 4 kg, og tro meg- det er ikke likt meg!!

Men jeg regner med at de kommer på veeeldig raskt- og gjerne med det dobbelte;)

1kg er ikke mye, og hvertfall ikke synlig=)den lille veier riktignok ikke så mye, men tenk på at kroppen din tar til seg mye mer væske, og at livmoren utvider seg (vet ikke om den veier noe da)

Snart er vi elefanter hele gjengen, så kan snakkes da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes heller ikke at det var så mye med 1 kg. jeg har lagt på meg 2 kg og er i 12. uke nå. jeg velger å se på det som et sunnhetstegn:) jeg har selv en venninne som lider av svangerskapskvalme og har gått ned 10 kg. Tro meg, hun ville mye heller vært i min situasjon. Tror ikke at du skal bekymre deg for et par kg ekstra, heller glde deg over at du føler deg bra og ikke er kvalm :)

 

lykke til videre! hilsen en annen kommende elefant;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg nesten fire kg og er i uke ti, hvis jeg bare hadde spist junk og dritt hadde det ikke vært så bra men så lenge vi spiser sunt og næringsrikt og ikke for mye sukker synes jeg ikke vi burde tenke på det nå,alle kropper er forskjellige...frisk luft,at vi er i aktivitet og er positive og spiser sunt, da gjør vi det vi kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faktisk er det ingen grunn til at du skulle lagt på deg det kiloet. Babyen og alt med graviditeten veien langt fra 1 kg. Sikker på at du ikke normalt veier vekta di +- 1 kg?

Selv om du har lagt på deg nå så behøver det ikke bety at du legger på deg mye. begynn allerede nå å tenk over hva du spiser. Spis normalt, men ikke pakk i deg unødige ting.Det gjorde ikke jeg forrige gang å gikk opp 26 kg. mistet bare 10 av dem etter fødselen.

Sympati kan man vel gi selv om man selv har gått opp mer eller er kvalm. Eller det går vel ikke med mindre man har empati for andre mennesker......

Jeg er kjempekvalm, har gått ned 3 kg på 3 uker. Skulle ønske jeg kunne klare å spise normalt, men her må jeg bare pakke i meg det jeg klarer å holde nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor blir folk så provoserte? Kan de ikke akseptere at folk er forsklellige, og ikke alle like seg slv. Jeg blir lei av kranglinga inne her...

 

Selv har jeg lagt på med 2 kg (fra 50 til 52), er 10+3. Jeg har vært mest kveldskvalm, men holdt den i sjakk med å spise ofte og mye. Blir kvalm når sulten kommer. Så selv om ungen bare er noen gram, så har maten lagt seg på lår og hofter. Dessuten er brystene på nesten dobbel str (:-)) , og det veier vel litt også...

 

Lykke til alle sammen- både de med noen kilo ekstra og noen kilo mindre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var så mye, men det er forskjell på hver og en. Jeg har lagt på meg 3kg og jeg er bare 6uker på vei (flau). Har en hunger for tiden, men ikke spist så veldig mye mer enn vanlig. Men jeg er like glad allikevel jeg. Håper bare jeg slipper den kvalmen jeg hadde sist.

 

Sist gang jeg var gravid gikk jeg opp bare 6kg gjennom hele svangerskapet. Da var jeg kvalm mer eller mindre gjennom hele svangerskapet. Første 3 månedene kastet jeg opp alt jeg fikk i meg, etter det var jeg kvalm uten å kaste opp så mye. Krysser fingre for at jeg slipper det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 11+3 å har lagt på meg 3 kg.. skjønner ikke helt problemet ditt. det ammes jo som regel av etter fødsel,så lenge man spiser sunt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...