Gå til innhold

Hengemage over snittet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lest om flere her inne som har en "pølse" akkurat over stingene. Dette har ikke noe med den magen man evt.får etter en fødsel! Jeg tror og håper den forsvinner etter en stund for jeg har den selv. I tillegg har jeg litt mage over dette igjen etter graviditeten men det er en "helt annen mage" enn den lille pølsen over snittet. Sist fødte jeg vaginalt og da hadde jeg ingen av delene. Hadde en slapp mage en stund sist også men nå er magen mer hard, akkurat som den er hoven enda.

Jeg har også alltid hatt flat mage men nå er det mer som en berg og dal bane..uff!!!

Flere som har denne magen lengre etter keisersnitt enn vaginal fødsel? Og denne lille pølsa over snittet? Når kan man forvente at det forsvinner?

Lillegull80 beskriver hengemagen min på en mer forståelig måte. Det er nok mer snakk om en "pølse" over stingene enn hengemage. Jeg tar sit ups hver dag uten at det ser ut til å hjelpe. Faktisk er denne "pølsa" styggere enn selve snittet. Det er 9 mnd siden keisersnittet, så jeg har egentlig slått meg til ro med at jeg må leve med dette, men det går kanskje an å håpe at det forsvinner.

HI

Dersom den ikke forsvinner syntes jeg du skal gå til fastlegen din. De vil da kunne vurdere om du kan få et lite kirurgisk inngrep. Du skal ikke måtte gå med den "pølsa" resten av livet... Jeg må la det gå litt mer tid, er bare 2 uker siden fødselen min...

Lykke til....

Hei, slik en pølse hadde jeg etter mine to første ks. Fikk fjernet dette for 4 år siden, synes ikke det var et lite inngrep da jeg hadde mer smerte enn etter ks. Magen ble kjempe flat etterpå:)

Nå for snart 3 uker siden hadde jeg igjen ks og magen er nesten like flat igjen:) la ikke på meg mer en 4 kg denne gangen mot nærmere 20 kg de to første gangene.

Jeg vil anbefale bukplastikk da jeg er kjempe fornøyd med magen min..

Annonse

Takk for informative svar! februarguttimagen:)høygravid!, fikk du utgiftene til inngrepet dekket? Jeg vurderer sterkt bukplastikk jeg også. Kommer nok til å vente litt før jeg tar det opp med fastlegen. Har av en eller annen grunn fortsatt et håp om at magen skal bli normal igjen, selv om det er lite sannsynlig :-)

HI

• 1 måned senere...

Sliter med samme problemet med hengemage. 8mnd siden KS. Har gått ned alle kiloene +2, men ser ikke bra ut likevel. Fikk høre fra legen at det tok mye lenger tid for oss med KS å få magen tilbake og det kan hende at man aldri blir som før. Ting er kuttet over i flere lag. Men skal hjelpe å trene magemuskler. Jeg ville aldri valgt KS hvis jeg hadde noe valg!!

• 2 uker senere...

hei. jeg tok ks i sept 2006,og har å en valk over snittet. har gått turer,tatt situps og prøvd muskelstimulator,men ingen bedring... veier det samme nå som før jeg ble gravid,føler meg ikke feit,men plages av valken...... jeg fikk akutt svangerskaps forgiftning,og ble lagt i narkose... gikk ca 20min fra jeg ble lagt på oprasjons bordet til sønnen min kom ut... arret er helt greit.. men er det noen som vet hvor stort problemet må være før man kan få hjelp??

• 3 måneder senere...

Tok KS for 4 mnd siden. Hadde også en slik "pølse" over arret til å begynne med. Mine beste to tips er følgende: Fra dag 1 kan man gjøre mageøvelser i form av å trekke magen inn - som når man tar på en trang bukse, altså "suge navlen inn mot ryggen". Dette er en øvelse som trener de tversgående magemusklene og strammer opp, uten å være skadelig for en nyoperert mage, iflg fysioterapeut. Det andre tipset er å kjøpe et bredt elastisk belte hos bandagist og bruke noen timer om dagen. Det motvirker tyngdekraften litt i starten når "alt henger". Dessuten synes jeg det lindret ved at klær ikke gnisset mot arret, og det var lettere å komme inn i sine gamle klær igjen!

Pølsen er jeg også blitt kvitt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...