Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hei Var hos jordmor idag og hun kunne bare få tak i nakken på ungen fordi den ligger så langt ned... Plages også veldig med nedpress og kynnere..er 33 uker på vei Flere som har det sånn??
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 jepp, jeg har det akkurat som deg! Er 34 uker på vei. Magen er veldig lav, og ungen ligger i hodeleie langt nedi bekkenet. Har to barn fra før, og de er begge født tidlig. Har masse kynnere, og har fått beskjed om å bare ligge strak ut på sofaen og ta det heeeelt med ro.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har vært skikkelig nervøs for dette en stund pga at jeg kjenner hodet kjempegodt inni... Legene bare sier at det ikke er noe fare for ungen...ingenting om at jeg må ta det med ro..livmorhalsen har blitt myk allerede.. Siden jeg ikke fødte for tidlig sist er det ingen fare for for tidlig fødsel denne gang...men sist hadde jeg ikke dette problemet heller.. Synes ikke jeg blir tatt på alvor..hvor ofte er du på kontroll da?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Ett spørsmål til Er din livmorhals blitt myk.?.synes denne livmorhalsen ligger nokså langt ned i skjeden, men det er vel babyen som presser alt nedover..
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Nå er jeg på kontroll hver uke. Får ekstra oppfølging pga jeg har hatt sv.skapsforgiftning før, og nå er blodtrykket mitt skutt til vers! Livmorhalsen min er begynt å mykne, men jeg har ikke åpning.(hadde vertfall ikke det for to uker siden, og i dag sjekket han ikke) Jeg skal sikkert ha en ekstra ul i neste uke for å sjekke om babyen får nok næring, eller om jeg har lite fostervann...da sjekker de nok igjen om jeg har åpning. Hyppige kynnere kan være et tegn på modning.... Har du oxo stikking/"stråling" ned mot underlivet?? Det er skikkelig vondt - sånn "kryp-sammen-i-smerte-vondt".
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 jeg tvilling1 som skal ut først ligger laaaangt ned i bekkenet..har gjort det i mange uker..jeg er 28+6
solegget sprekker til påske Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 hei. hos meg ligger ongen langt ned i bekkenet festet og det har den gjort et par uker i allefall. var hos jordmora i går og hun kunne bare konstatere at han er langt nede. i dag fikk jeg kynnere så det holdt!! har hatt mange kynnere hele tai men i dag måtte jeg bare legge meg . men det roer seg ikke veldig. er i uke 35 straks 36. jeg barer lurer på om han kommer før termin om 4 uker.. aillefall så mente jordmora at her jobbes det med saken. forrige ble født tre dager før mens termin og 8 dager før ul termin. uansett så er det vel ingen fare om han kommer nå. skal disse sammentrekningene fortsettte så må jeg bare ligge på soafaen til han flytter ut av hybelen... hva tror dere om dette...dettte er forresten helt ulikt forrige svangerskap
solegget sprekker til påske Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 ...og det stikker nedover og er skikkelig ekkelt vondt...
smillamilla Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 min er fortsatt på plass i magen, og har ligget med hodet langt nedi bekkenet siden ca uke 32 tror jeg.. er førstegangs..
lettereforvirra Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Kjenner dere hodet eller? Uten å stikke fingrene inn? Og hvordan er nedpresset? Håper på forklaring Jeg har ikke kjent etter hodet eller noe sånnt , kjenner ingen forskjell fra da jeg var i uke 20 til nå, synest alt egentlig er veldig likt slik det har væt hele tiden men jeg plages også med denne strålingen i underlivet.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Påskeegget: dersom du har så ubehagelig med kynnere, og de ikke gir seg kan det hende du har premature rier... om de fortsetter bør du kanskje ta en tlf til føden?? Mulig de vil sjekke deg vettu... Jeg kjenner ikke hodet utenpå...vanskelig å komme skikkelig til, dessuten er det skikkelig ømt nedpå der så jeg liker ikke å trykke for mye. Men dersom jeg kjenner oppi sjeden,kan jeg kjenne noe hardt -tror det kan være hodet... Liker ikke å tukle for mye "oppi der" -lar det heller vente til jordmor eller legen kan ta seg av det..
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 hatt det slik i flere uker jeg. er i uke 32...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #13 Skrevet 9. mars 2007 HI : Tusen takk for svar jenter! Graviden..Ja jeg har masse stikkninger og det harde du kjenner i skjeden er garantert hodet... Tror stikkningene kommer av trykket+ at når ungen snur hodet blir det skikkelig vondt. Jeg er bare bekymret for om det at ungen ligger slik skaper ekstra trykk på livmorhalsen slik at den åpner seg for tidlig.. Jeg har heller ikke åpning enda, men legene ser bare i journalen at jeg fødte til termin sist, dermed er det ingen risiko nå.. hvert svangerskap er jo forskjellig..og de kynnerne er helt vanvittig til tider...men legene bare sier ok,når jeg sier det...blir litt oppgitt,men prøver og ta det mest mulig med ro allikavel jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå