Gå til innhold

Starfire ? E du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så at du hadde skrevet til mæ i et anna forum. Fant ut at det kanskje va best å svare her inne. Joda, "ban" e ikkje et mye brukt ord i dag, selv ikkje i nord norge. Du sa du va "tvangs"flytta? Huff det hørtes ikje bra ut. ;) Veit du, vi har faktisk bursdag samme dag også :) Har du være prøver lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg er en "tvangsflytta" Finnmarksjente. :)

Var saa liten da familien min roeska meg opp med rota og ommpotta meg til et vestlandssamfunn, at jeg ikke hadde mye valg, selv om jeg ville flytte tilbake til Finnmark. Ble jo kjent med noen barn her nede ogsaa, og de lurte paa naar jeg hadde bursdag.

"Naar de e sne", svarte jeg som jo sant var.

Da ble jeg fortalt at her hadde de ikke snoe, og jeg loep inn til mamma og ville flytte "hjem" igjen. :)

Men vi ble vaerende.

Med roettene og kulturarven i sekken vokste jeg opp her soer, og ble det min bestefar pleide kalle "araber". :)

Var saa utrolig koselig aa lese "ban".

Er ikke ofte man hoerer det naa, nei. Og saa trist at det ikke er ofte det blir brukt nordpaa heller, da!!

Er saa synd naar spraaket forandrer seg og mister litt av sin sjarm.

Utrolig godt aa reise nordover og hoere alle snakke saa fint rundt meg. :)

Er ikke saa veldig glad i den dialkten jeg har tilegnet meg, nei. :P

Men men...

Haaper du faar en spire i bursdagsgave, da! :)

DET hadde vaert noe. :)

Skal krysse fingrene for dere, jeg. :)

Skrevet

Huff.. stakkar.. Ikkje nakka særli uten sny nei :( E gla vi bor nordpå selv om det e mye dårli vær. Snyscooter e en av de store interessan så da hjelpe det me sny ja ;) Har lagt dæ tel på msn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...