Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg er en jente på 23 år, gravid i 6. måned og utrolig ensom. jeg har nesten ingen familie (de jeg har bor laaangt unna), ingen venner, barnefar er milevis unna og han ser jeg ikke igjen før om mange måneder... Tankene går til fødselen, hvem skal være der? Jeg blir nok helt alene der også... og hvem kan jeg dele tanker, opplevelser, erfaringer osv med? det blir ingen der også... og tiden etter fødselen? Da har jeg jo i det minste barnet mitt..... Til tider så angrer jeg på valget med å beholde barnet... og det er vel grusomt? Livet kunne ha vært ganske anderledes om jeg hadde tatt et annet valg.....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hei, høres ut som du har det litt trist om dagen. Ikke noe gøy å føle seg ensom, jeg vet alt om det.. Har du vært i kontakt med amathea der du bor, slik gravid tjeneste? Tror det finnes nesten over alt, og de har til og med svangerskapskurs for enslige. Kanskje du kunne møtt noen venninner der.. Hva med mammaen din, kunne hun kommet på besøk i tiden rundt termin og blitt med deg på fødselen? Synes du burde prate med legen din jeg, så får du sikkert masse tips til hvordan du skal komme i kontakt med mennesker eller hvordan de kan tilrettelegge for deg slik at du slipper å føle deg så ensom.. Lykke til, stå på, synes du er flink jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Vel... problemet mitt har vel nesten blitt at jeg nesten har litt angst for å møte nye mennesker... Før jeg ble gravid, så hadde jeg masse "venner", jeg var veldig sosial og hadde lite problemer med dette.. problemet var at livet var en stor fest. Ikke at jeg var alkoholiker, og jeg har aldri drevet med dop, men jeg gikk i en omkrets hvor det ikke "passer seg med gravide".... så nå har jeg mistet kontakt med alt og alle. jeg er utadvent, blid og lett å bli kjent med til vanlig, men nå er jeg redd for å møte opp på feks. amathea alene. vet ikke hvorfor dette har skjedd meg, men jeg har mest lyst til å legge meg ned å sove til det hele er overstått...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Kjenner meg masse igjen i det du skriver..ble helt alene jeg også etter at jeg ble gravid..har ingen venninner nå,familien bor i et annet fylke..er helt alene da.. kan jeg spørre deg hvor du bor?Om du vil ha en venn da..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Det var dumt..bor langt unna.. Kommer du opprinnelig fra Oslo?Har hørt det er lett og bli ensom der.. Tenkte på deg inatt,på situasjonen din..synes så synd på deg,for jeg vet hvordan det er..skulle så ønske jeg også hadde det bedre enn jeg har det nå.Ønsker ikke og være ensom og alene hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 hei... jeg 21 er år fra oslo... Føler meg veldig ensom selv, jeg har også mistet alle venninnene mine etter at jeg ble gravid.. Kjenner meg godt igjen med festing og allt det der... Er utadvent selv, men for feig til å møte opp helt alene på ting. Jeg bor heldigvis med barnefaren, men det er vanskelig for han føler seg også ensom, da alle kompisene hans har gått fra han etter dette skjedde.. å vi lar det gå veldig utover hverandre, siden vi ikke har noen å snakke med.. Jeg er sykemeldt å blir gal av å bare være alene hjemme hele tiden. å denne graviditeten hjelper ikke på følelsne.. tror det er en del som føler det som oss.. huff... hvorfor må livet være så vanskelig og ensomt?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Ja.... hvorfor er det så vanskelig tro? Det er ikke så lett å svare på, jeg for min del, håper jo at ting skal bli bedre etterhvert.. jeg har jo også innsett at de vennene jeg hadde, ikke var så mye til venner, siden de bare "stakk av" når jeg fortalte at jeg var gravid... Men dagene blir lange og ensomme... Kanskje vi får trøste hverandre litt
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 det kan vi vettu... hadde vert koselig.. Jeg også har skjønnt at det faktisk var litt deilig å bli kvitt falske venner.. da slipper man hvertfall å bli skuffet flere ganger ( hvis man skal se det positive i det da) når har du termin?? er det din første? vet du hvilket kjønn det er? Hyggelig å bli kjent med en som er gravid og i nærheten da:)
martina85-på OVERTID!!! Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 har du msn? kan jo kanskje legge deg til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå