Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av november-tidlig desember. Har ett vikariat 100% stilling ut august måned dette året, 2007.

Hva har jeg krav på som fødselspenger da jeg er antageligvis uten jobb ca 2.mnd før jeg skal ha permisjon i november?

Får jeg kun engangsstønad, reduserte fødselspenger, eller fødselspenger som jeg har hatt jobb hele tiden?

Må nevne at jeg har jobbet over 3 år i 100% stilling, men det var hos en annen arbeidsgiver, og også vikariat.

Kan noen hjelpe meg der ute?

Skrevet

Da har du rett på arbeidsledighetstrygd i ukene før fødsel og når du har hatt arbeidsledighetstrygd får du regnet foreldrepengene ut fra de BESTE 6 mnd av de 10 siste før perm starter.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Kanskje jeg er litt treg, men dvs at jeg får litt reduserte fødselspenger da jeg har hatt ca 2 mnd på arbeidsledighetstrygd, kontra å ha vært i full jobb frem til permisjon?

Skrevet

Hvis du tar lønnen de siste 10 mnd før du går ut i permisjon, tar ut de beste 6, der har du hvor hva NAV regner permisjonspengene dine ut ifra. Hvis du går arbeidsledig i 2 mnd før perm. og har jobbet de 8 andre siste (av de siste 10) har de ingenting å si og du får ikke noe redusert. Da har du jo allerede 6 "gode" mnd som grunnlag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...