Gå til innhold

Hele huset jubler-ul overstått(langt)

nicco

Anbefalte innlegg

Skulle til ordinær ul i dag, og var utrolig spent selv om jeg har vært til ul 4 ganger før i svangerskapet. Vet de er lite villige til å si noe om kjønnet, men hadde bestemt meg for å spørre likevel. Men det var egentlig ikke nødvendig, med en gang jeg så bildene på sjermen, så jeg hva det var. Sa likevel til jordmora at jeg gjerne ville vite det hvis hun så det. "Ser du ikke det selv, da", sa hun, og vi var helt enige om at slik ser i alle fall ikke jenter ut.

Alt så fint ut, morkaka lå bra og målene stemte ca med mål gjort tidligere. Gidder ikke å diskutere termin, vet når jeg hadde el og sex og det er vel to viktige faktorer....Så jeg beholder min termin på 10.8., men de mener det er 13.8. Spiller ingen rolle. Jeg med mine elefantsvangerskap går fort vekk til 25.8 tenker jeg.

Ringte mannen min med en gang jeg var ferdig, og han ble jublende glad for at det blir gutt. Da får vi 3 av hver. Selv om det selvfølgelig ikke spiller noen rolle, så passer det veldig bra med gutt nå, ja.

Vi hadde bestemt oss for å fortelle det til de andre barna når ul var overstått. De ble veldig glad alle sammen, kastet seg om halsen på oss og jublet. Ville kjenne på magen og hadde 1000 spørsmål. Eldstemann, gutt, har ønsket seg en lillebror de siste årene, og fått to søstre, så han ville veldig gjerne ha gutt, og han vil så gjerne være fadder( men er bare 12 ved evn. dåp så han er vel for liten) Vi har bestemt oss for å holde kjønnet for oss selv, men har sagt til han at det er størst sjanse for gutt tross alt. Håper han slår seg til ro med det.

Så nå har jeg sittet noen timer og tegnet og forklart og sittet med målbånd og målt hvor stor babyen er. Er veldig glad selv for at ungene var så positive. Har imidlertid prøvd å si at vi kan ha det som en hemmelighet foreløpig, men de var ikke helt enige i det, gleder seg til å fortelle det på skolen( som fryktet)

Nå er vi bare glade alle sammen, og kan virkelig begynne å se fremover. Nå er jeg så langt at det ikke gjør noe om tiden går litt sakte. De første ukene er det greit at det går fort, vil fort over de kritiske ukene, men nå går det bra.

Fortsetter under...

Gratulerer !

Håper vi også kan juble på mandag. Er veldig spente. Vi ahr vært på tre ULer før, men føler meg ikke trygg likevel. Magen føles av og til så tom, selv om den vokser og buksene mine ikke passer lengre. Kjenner ikke liv / spark enda.

Min termin er mellom 7 og 13 august. Jeg vet også akkurat når vi hadde sex og ganske nøyaktig når el var. Var derfor uenig med termin som ble gitt etter en ul (13 aug). Da må sædcellene ha overlevd 5-6 dager og det trodde jeg ikke var mulig. Men legen sa at det var fullt mulig.

Lykke til videre !

Hei Nicco og gratulerer med gutt nr 3!!

Så flott at du fikk så gode nyeheter. Må være herlig å se når ugene blir så glad for å få en lillebror. Jeg har forsøkt å forklare for min 2-åring at han blir storebror men tror ikke helt at han har skjønt det enda....

Du får bare nyte tiden fremover! Lykke til og god helg! :-)

Annonse

Det var utrolig hyggelige nyheter! Så godt. Er nesten sum av beundring over at dere har klart å holde på hemmeligheten overfor barna så lenge. Da blir det jo mye mindre venting for dem. Det tror jeg ikke mange hadde klart.

Og så er jeg utrolig imponert over at dere velger å bli 8. Vi har grublet i snart 10 år over om vi skal eller ikke skal få 3. mann. Dere høres ut som en skikkelig overskuddsfamilie!

Hipp hurra!

Hei Nicco!

Herlig at ul gikk bra og at dere ENDELIG kunne innvie barna, fatter ikke hvordan du har klart å vente med det såå lenge (jeg syntes det var vanskelig å vente helt til uke 13, etter overstått mk.prøve...). Koselig å lese om alle tanker og reaksjoner hos barna dine! Lykke til videre!

Gratulasjonsklem fra

Hei og gratulerer med guttebaby:) Deilig å kunne slappe av etter å ha ventet på prøver og UL, men nå er vel tiden inne for å slappe av og nyte svangerskapet, tiltross for ulike plager ;)

Ønsker deg fortsatt alt godt og gleder meg til å følge resten av graviditeten, vi er ganske like langt og jeg er førstegangsfødende, så jeg lærer noe hele tiden.

Ha en strålende helg

Gratulerer!

Ser fremfor meg alle dine barn..en sånn rikedom du har! Og vilken herlig lyd av latter, prat, små fötter som löper utover huset deres...

Så koselig at alt har gått så bra for deg. Selv er jag bare på grensen til uke 8. Den förste tiden gikk jeg nesten med bind på, vaer så sikker på at det skulle bli en SA igjen. Men ingenting har skjett. Er kvalm, hver kveld, og annenhver dag også på dagtid. Rart og fremdeles uvirkelig. Har en förste UL i neste uke.

Ha en riktig god lördag!

Hilsen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...