mamafrika Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Håper noen kan hjelpe meg og komme med tilbakemelding litt kjapt.. Jeg er i i 36 uke og fikk ved siste kontroll høre at tilveksten på babyen hadde vært for liten i det siste. Gikk gjennom masse sjekk, ultralyd og greier og alt virket bra men babyen er altså litt liten. Fikk beskjed om å ta det mye med ro og å følge med, og jordmor sa jeg skulle ta kontakt med sykehuset hvis det plutselig ble lite bevegelse. I dag har jeg nesten ikke kjent noe liv hele dagen... Hva er normalt?? Bør jeg bekymre meg??
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Leste et innlegg i går om akkurat dette, og en lege hadde sagt at viss man la seg ned på rygg i en halv time skulle man kjenne to bevegelser, viss man ikke gjorde det skulle man vente en time og prøve igjen! For babyene har et soveintervall på ca 40 minutter... ta ett kaldt glass vann/sterk saft å legg deg på rygg i en halvtimes tid!! Det var rådet her tidligere, men viss du er bekymret så synes jeg du skal ta en tlf!! Det er så ekkelt å være redd, spesielt siden du har hatt ekstra oppfølging pga slike ting!! Vi får satse på at alt er bra!! Lykke til, og jeg krysser fingrene!
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 har hørt at det hjelper å spise/drikke noe søtt. Da skal de bli aktive. Lykke til:-)
mamafrika Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 tusen takk jenter! Blir helt rørt over hvor fantastiske kvinner er-at dere lever dere inn i andres situasjon og viser omsorg. Jeg kan fortelle dere at jeg HAR kjent noen bevegelser etter at jeg skrev meldingen. Synes ikke det er så mye om vanlig men det ER liv.. takk og lov. Har jo så kort tid igjen og blir så redd ved tanken på at babyen ikke har det bra.. Fikk jo høre at den ikke vokste ordentlig i det siste- fordi jeg visstnok hadde 'stresset' for mye, så jeg får litt dårlig samvittighet. Har jobbet 100% til i går da begynte jeg permisjon og i dag har jeg ligget på sofaen hele dagen og spist ørten måltider... Gratulerer med kvinnedagen flotte sterke kvinner!!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Så godt å høre Men dessverre så er det vanskelig å svare på hva som er "normalt" barnet mitt sitt bevegelser kan være totalt forskjellig fra ditt barns... En må nesten bare "kjenne sin egen kropp" og stole på at en reagerer når bevegelsene blir helt forskjellig fra hva de pleier å være... Men d med å ligge ned, kjenne etter, drikke kaldt evnt søtt, og dytte på magen er jo nyttig hjelpemidler når man er i tvil! Jeg har kjent lite spark gjennom sv.skapet, men heller bevegelser. Andre kjenner gjerne motsatt eller begge deler! Ønsker deg lykke til og forstår godt dine bekymringer Og husk bedre med en tlf for mye enn for lite!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Hei! Har nettopp vært på føden pga bekymring omkring mindre bevegelser. Er i uke 36. Alt står bra til med lille gull, og det var vanlig at det ble litt mindre bevegelser de siste ukene...begynner å bli trangt vettu Men lurt å sjekke opp...jeg var hysterisk før jeg fikk undersøkt situasjonen i ettermiddag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå