Gå til innhold

til dere som har blitt satt igang før......!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere gi meg en liten historie å betrygge meg med??

-blir satt igang i morgen tidlig-ble egentlig innlagt i dag men er hjemme på perm i natt å må være tilbake før kl 9 i morgen tidlig for å bli satt på "kur"(hva vil det si,drypp???)

jeg hadde ikke åpning men mormunnen var myk og halsen var veldig kort,hvor lang tid kan det ta?hva er det verste som kan skje?hvordan var det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang 19 dager over termin sist.

Nå skal det sies at jeg var absolutt IKKE engagn beg. å modne, så fikk satt 4 (tror jeg) runder med gel. Beg å få riier etter første, og etter få timer var de ganske sterke. (på deres målinger) Men åpnet ikke siden jeg ikke var moden.

Kroppen min skjønte ikke no særlig av hva den skulle gjøre så det tok lang tid, og vakum for å få ut jenta.

Har en venninne som også ble satt igang, hun var moden, fikk en stikkpille og 7 timer senere var gutten hennes ute. Helt ukomplisert. Ikke gru deg du! Du får masse oppfølging ved igangsetting, så du vil nok oppleve det som trygt.

Skal selv settes igang til tirsdag igjen om jeg ikke har født før, og gruer meg ikke for en event. igangsettelse.

Det verste som kan skje er vel at det tar lang tid, det kan det gjøre med igangsatte fødsler. Men de kan regulere med drypp, og du kan få smertelindring om du ønsker.

Lykke til!!!!

Skrevet

De sa "kur" til meg og, jeg ble satt rett på drypp. Hadde tre cm åpning på forhånd da. Fødselen varte i 7 timer, selv om barnet var stjernekikker. Så det kan gå ganske fort tror jeg. SYnes ikke alle skrekkhistoriene jeg hadde hørt på forhånd stemte, men har jo heller ikke noe å sammenligne med. Har blitt forespeilet igangsetting denne gang og, og synes det er litt trist fordi jeg gjerne skulle prøvd den naturlige måten. Men det er helt greit å skulle gjennom det igjen.

Skrevet

Jeg fikk 2 modningspiller på dag 14 over termin. Var ikke moden såvidt jeg forsto. 2,5 time etter den andre pillen fikk jeg vonde rier, 2,5 time etter det hadde jeg full åpning og begynte å presse. Etter 30 min pressing kom hele sykehuset og undersøkte underlivet mitt og fastslo at gutten lå i ekstrem ansiktspresentasjon, og han ble tatt med ks pga stor mulighet for komplikasjoner både for meg og han.. Åpninga hadde sannsynligvis gått for fort slik at han ikke rakk å skru seg ned i fødselskanalen.. Fra jeg fikk vondt til gutten var ute tok det ca 3,5 time.

Ingen drømmefødsel,men det gikk bra til slutt.. =)

Skrevet

tusen takk for betryggende (og litt skremme,hehe) hostorier-får bare krysse fingrene på at jeg er en av de heldige:-)

dytter å håper på fler historier:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...