Gå til innhold

Ustabil Hypotyreose...

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen andre som har for lavt stoffskifte og som bruker høy dose Levaxin?

Har selv et veldig for lavt stoffskifte og ble nettopp satt opp til 400 mikrogram daglig.

Noen som har født barn før som har hatt dette problemet og hvordan gikk det?

Noen som har det slik nå og vet dere hvilke konsekvenser det kan ha for graviditeten og fosteret?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8542348-ustabil-hypotyreose/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg har lavt stoffskifte som ble oppdaget i svangerskapet.Fikk beskjed ca i uke 8 tror jeg.

Har vel egentlig hatt det i lenger tid før jeg ble gravid også men jeg spurte legen om han kunne ta prøver men han tok selvfølgelig ikke alle de nødvendige da...

Er iallefall i uke 25 nå og går på 150 mikrogram pr. dag,noe jeg har gjort i ca 3 uker.Legen justerer stadig vekk dosen for å finne riktig.

Jeg får veldig oppfølging på sykehuset med en del ultralyder for dem må sjekke at barnet vokser som det skal.

Fra uke 27-28 skal jeg til ultralyd hver 2-3 uke.

Legen sa det var verre for barnet og ikke bli behandlet med medisiner enn å ta dem,og at gravide trenger som regel litt høyere dose.

Dem kommer nok til å sjekke babyen veldig nøye når den blir født.

Går nok bra så lenge man får riktig oppfølging.

Jeg har en "stående" jobb og satt tilslutt på knærne,så sliten var jeg.Kunne ikke skjønne at jeg skulle bli så fryktelig utmattet av å være gravid. Orka ikke å dusje og vaske meg i huet tilslutt....

Legen sykmeldte meg med en gang.

Du går jo på en god del større dose enn meg... er du oppegående ???

Er du gravid?? I uke???

Skjønner uansett hvordan du har det. Lykke til!

Hei.

Ja, jeg er gravid. Er 26+6 idag....har nå fått mye info av lege/jm om dette og blir fulgt tett opp av endokrinolog på sykehuset sammen med gyn der. Vet det er viktig å holde dette i sjakk under graviditeten...spes med tanke på utvikling av de indre organer i de 3 første mnd.

Jeg er oppegående, men veldig sliten og trøtt i perioder. Dette er mitt 3 sv.skap og jeg har hatt en del plager denne gangen. Ble lagt inn på sykehuset 19 mai, trodde det var premature rier, men ble operert den 20 for blindtarmen og hadde også en infeksjon på høyre eggstokk. Har også slitt med nyrebekkenbetennelse.

Jeg fikk påvist hypotyreose etter komplikasjoner etter en operasjon i 2003 og har siden da brukt levaxin...brukte 300 mikrogram pr. dag før jeg ble gravid.

Lykke til til deg også!!

• 2 måneder senere...

Hei!

Jeg har også for lavt stoffskifte og har hatt det i rundt 5 år nå. Har fått vite at når en får det i ung alder, så tar det lenger tid å få det stabilt. Har stadig vekk måttet justere dosen, men etter at jeg ble gravid (oppdaget det i jula, hadde da en TSH på 6 og sov hele romjulen) og fikk økt dosen fra 100 til 125 mikrogram levaxin daglig, så har jeg faktisk ikke vært i så god form på flere år. Det var etter at jeg kom over de første tre månedene med ekstrem trøtthet og sånn... Så nå nyter jeg tilværelsen som gravid, men er klar over at om en måneds tid, etter fødsel må jeg ned i dosen som jeg hadde før. Da blir jeg sikkert fryktelig trøtt og sliten igjen i tillegg som jeg har en liten baby å passe på. I starten er det iallefall viktig å ha et stablit stoffskifte for at fosteret skal vokse normalt. Etter hvert så produserer det thyroxin selv, så da er det visst ikke sååå farlig lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...