Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg var på kontroll i dag, og la merke til at blodtrykket mitt har steget litt siden de forrige kontrollene, men legen sa at det ikke var for høyt. Hva er egentlig "høyt"? Mitt har steget fra 120/65 til 125/80, er ikke det høyt undertrykk? Legen min er en MEGET FERSK turnuskandidat...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jo da vil jeg si at ditt trykk er høyt! Om du har så lavt som 120/65 til vanlig så er det jo steget endel da! Rart ikke legen nevnte noe om det....kan du få en annen til å sjekke deg i tillegg kanskje??
MissAntrop Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 125/80 er jo vanligvis et normalt blodtrykk, og det er vel også normalt at det stiger i svangerskapet. Om det stiger vesentlig så pleier legen å si at det bør sjekkes oftere. Har hørt at BT på 140/95 er høyt. Men det er hva min lege og jm har sagt til meg, jeg er jo ingen lege Så kanskje det tryggeste er å be om å få komme inn en gang til å sjekke det?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har hatt 120/80 siden før jeg ble gravid, så det er veldig normalt for meg i alle fall... Men er du usikker eller føles noe galt syntes jeg heller du skal be om en ny kontroll enn å bekymre deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå