Gå til innhold

Hvor høyt er "høyt blodtrykk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll i dag, og la merke til at blodtrykket mitt har steget litt siden de forrige kontrollene, men legen sa at det ikke var for høyt. Hva er egentlig "høyt"? Mitt har steget fra 120/65 til 125/80, er ikke det høyt undertrykk? Legen min er en MEGET FERSK turnuskandidat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo da vil jeg si at ditt trykk er høyt! Om du har så lavt som 120/65 til vanlig så er det jo steget endel da! Rart ikke legen nevnte noe om det....kan du få en annen til å sjekke deg i tillegg kanskje??

Skrevet

125/80 er jo vanligvis et normalt blodtrykk, og det er vel også normalt at det stiger i svangerskapet. Om det stiger vesentlig så pleier legen å si at det bør sjekkes oftere. Har hørt at BT på 140/95 er høyt. Men det er hva min lege og jm har sagt til meg, jeg er jo ingen lege :) Så kanskje det tryggeste er å be om å få komme inn en gang til å sjekke det?

Skrevet

Jeg har hatt 120/80 siden før jeg ble gravid, så det er veldig normalt for meg i alle fall...

Men er du usikker eller føles noe galt syntes jeg heller du skal be om en ny kontroll enn å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...