Heira☆ Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg lurte litt på det med fryseforsøk. Har 6 egg til frys i Haugesund. Når man skal sette inn et egg fra de, hva må man gjøre på forhånd da? Bare ta den crinone-kremen? Noen som veit? Mannen min og jeg snakker litt om at vi må begynne å tenke på det, hvis vi skal ha flere barn. Som han sier, han blir jo ikke yngre med tiden. Vel, ikke jeg heller for den saks skyld... Og vi ønsker jo oss en liten søster eller bror til lillegutt.
Sunniva78 har to små Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Spørs om du må ta forsøket i stimulert eller naturlig syklus. Kommer an på hvor stor kapasitet sykehuset har, de fleste store sykehusene bruker stimulert syklus. Da begynner du med østrogen, i pilleform, 1.mensdag. Så er det UL ca dag 9-10, for å sjekke om slimhinna er tykk nok, og at det ikke er noen store eggposer. To dager før innsetting begynner man med Progestan, små kapsler man setter i skjeden. Dette fortsetter man med til test, og er den positiv skal man ta det til uke 10. Lykke til!
Heira☆ Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2007 Uff da. Jeg så for meg at det skulle bli "lettvint" denne gangen jeg. At jeg skulle slippe så mye av div. tbl. og greier. Kommer nok til å bli stimulert syklus på meg. Syklusen min er jo ikke til å bli klok av. Tusen takk for svar i hvertfall Sunniva78. En tinf til jeg kom til å tenke på.... Når man da kommer inn på sykehuset og de skal sette inn egget, også finner de ut at det ikke kan brukes allikevel. Hva da? Tar dem bare neste egg da, og tiner opp det? Er det fort gjort lissom? Bare undrer...
Mazza** Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Hei , angående innsetting , så tar de det opp enten dagen i forvegen eller samme dag tidlig på morgenen. Mest sannsynlig så ligger nok noen av eggene dine i samme rør , dvs at de tines opp likt. Dessverre er det sånn at noen dør under opptining eller har fryseskader så de ikke kan brukes. Noen har desverre fått beskjed om at ingen kan brukes, og forsøket blir avbrutt. Ring klinikken og hør hvordan dine er nedfryst , kan hende alle er i samme rør også...jeg har 4 på frys og de er i samme rør, så vi kan kun få et fryseforsøk ut av de, så selv om alle hadde overlevd hadde de måttet kaste hvertfall to.....Opptining går ganske fort , så de kan nok ta opp andre egg hvis de første ikke overlever , det gjorde de på oss....
Heira☆ Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 Når de frøys ned eggene våres så sa de at de frøyst ned to og to. Og i og med vi har 6 egg, så har vi tre muligheter til da.
Snooopi Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal på mandag. Jeg har ikke brukt noen medisiner denne gangen, men jeg skal bruke crinone og østradiol (eller hva det nå heter) etter innsetting.
Mazza** Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 ja sånn i teorien har dere det ,men det kommer jo an på om de som tas opp overlever da.... vi hadde også egg i 1+2+4 , og tenkte at vi dermed hadde 3 forsøk , men de måtte ta opp både den med 1 og den med 2 da vi skulle ha forsøk , fordi de hadde fryseskader. så nå har vi bare 1 forsøk igjen. Det skal vi bruke på søskenforsøk til den lille vi venter i sept Masse lykke til da!!
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Hei Heira, i Haugesund bruker de ikke hormonstimulering til frysforsøk så lenge du har stabile sykluser. Da må du til UL på dag 10. Deretter setter legen en dato for når du skal begynne å ta eggløsningstester. Den dagen du får positiv EL-test, ringer du inn og får time til innsetting 3 dager etter. Den morgenen stiller du opp til UL tidlig på morgenen. Hvis legen konstanterer at du har hatt eggløsning starter opptiningen. De starter med en og en ampull. Overlever ikke egget/eggene, tar de opp et nytt. Det går fort med opptiningen. De er jo bittesmå disse embyoene. Jeg er på rugedag 7 etter frys i Haugesund nå. Jeg hadde 5 egg fordelt i 3 ampuller, men dessverre var det bare ett egg som overlevde. Håper nå på at det var gullegget. Lykke til med frys. Mye enklere og mindre styr, ja:-)
Heira☆ Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2007 Heisann MaliMali*ruger* Jeg har jo ingen stabil syklus, har aldri hatt det. Kanskje jeg har litt flaks at det retter seg nå etter jeg har født ;o) Men det er jo det minste problemet uansett da. Jeg skal krysse fingrene for at det skal gå bra for deg, og at det er gullegget du ruger på =)
Aguin Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 4 i samme rør. Synes det er dårlig av sykehuset !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå