Gå til innhold

Fødselsforberedende kurs på Ahus? Erfaring?

Anbefalte innlegg

Er ikkje sikker på om me skal på dette. Jordmor sa at det ofte var meir for den vordende pappa sidan gravide pleier lesa so mykje om dette sjølv og difor stort sett veit teorien bak det som skal skje, smertelindring, fødselsgang etc.

Hjå oss so er det pappa som har mest erfaring, han jobbar i helsesektoren og har tatt imot sjølv... Eg føler eg har 'null niks peil' sjølv om eg har lest mykje (tørr teori), og lurar på om det er noko for meg likevel.

Er det nokon her som føler dei sjølv har hatt utbytte av dette, eller har det vore mest for pappen?

Fortsetter under...

Vi var på fødselsforberedende kurs på Bærum sykehus i 2004 da jeg var gravid med førstemann. For oss stemte det at det var mest nyttig informasjon for den vordende pappa ettersom jeg hadde lest mere men samtidig synes jeg det var en fin repitisjon og et sammendrag av de viktigste punktene. Jeg er nå gravid med nr. 2 og skal føde på A-hus men denne gangen har vi ikke tenkt å gå på kurs. Man er gjerne litt mere usikker ved første fødsel. Andre gangen vet man litt mere hva man går til. Lykke til!

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Vi var på kurs der nå.. det var greit å få høre om smerte stillende og hvordan fødselen foregår, men det kan du sikkert få høre om av jordmor/ lege også..

Det gjør jo at du føler deg litt nærmere målet... Du ser fødeavdelingen og sånn... men, nja... vet ikke helt hvor mye det har og si.. Kostet 500,- per par da vi var der, og jo det var greit, men tror nok ikke fødselen min blir så mye annerledes enn om jeg ikke hadde vært der =)

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...