Gå til innhold

noen med erfaring med epidural?

Anbefalte innlegg

grunnen til at jeg er redd for og føde, er at jeg takler smerter så dårlig, og slutter og puste osv........

men legene har lovet meg at jeg kan få epidural tidlig i fødselen, og at jeg da ikke kommer til og merke noen ting...

men kan man bli helt følelsesløs med epidural altså`??????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8540844-noen-med-erfaring-med-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde veldig fødselsangst forrige gang jeg var gravid, og en av de tingene jeg var mest redd for var å måtte ta epidural. Når fødselen satte i gang var frykten som blåst bort, og når jeg tilslutt etter 24 timer måtte gi etter og si ja til epidural var d en utdelt positiv opplevelse. Det var ikke vondt å sette epidural i d heletatt, og smertene forsvant på sekundet. Samtidig som jeg fortsatt var i stand til å merke når jeg fikk en vee og skulle trykke. Så jeg kan trygt anbefale alle som er redde å prøve epidural.

jeg er ikke fan av epiduralen.. en hviss smertelindring er det jo.. men syns ikke det hjalp såå mye.. men det kommer vell litt ann på dosene du får..

fødselen går mye seinere.. riene mine stoppet helt opp å jeg måtte ha intravenøst et eller annet for å få gang på det ijenn.. å det ble mye stress for babyen..(alt gikk bra til slutt altså..:)

siste fødselen min fikk jeg spinal:) da var jeg smertefri i en time for så å begynne ijenn.. det var genialt:) da fikk jeg tid til å hente meg inn ijenn:)

gjør ikke vondt å sette epidural eller spinal når du allerede har rier..:)

Epidural var min redning! Om riene stopper opp og om man mister pressetrang osv er veldig individuelt. Hadde pressetrang som bare det, men riene stoppet litt opp. Men, begynte å klø påhele kroppen av epiduralen. Det klødde noe helt grusomt..men jeg vil heller klø enn å ha vondt...!

Jeg hadde/har fødselsangst, og ble også lovet tidlig epidural. Fikk satt epidural med en gang jeg kom på sykehuset (hadde 2 cm da). Men den hjalp ikke på meg:( Dosen ble skrudd opp, og anestilegen var inne flere ganger for å sjekke om den var satt feil o.l, men nei-den bare virka ikke der den skulle (ble lam i beina bare). Etter mange timer ble det ks på megl, måtte ha narkose siden epiduralen ikke funka. Ikke meningen å gjøre deg reddere eller noe, men dette var iallfall min erfaring. Men mulig jeg har en snodig kropp eller noe-for etter ks så funka ikke morfin som smertestillende på meg heller....

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har brukt epidural under begge mine tidligere fødsler med delt erfaring. Den første gangen fikk jeg det etter en lang natt og mye stress for å kunne roe meg ned, det resulterte i at jeg ikke kjente pressriene, så det var vanskelig å presse rett, men gutten kom da friskt og fint ut (med tang) og jeg slapp unna en god del smerte og stress.

Den andre gangen hadde jeg en kort fødsel etter å ha blitt satt igang med drypp, men det ble så intenst at jeg fikk epidural for å greie å slappe av, fikk den 20 min før gutten ble født og fikk tid til å slappe av mellom riene og spesielt pressriene. Supert:) Legene vet jo hva de gjør og du kontrolleres jevnlig.

Det kan jo hende du føler underveis at du ikke trenger det, men det kan være godt å vite at du får dersom du vil. Lykke til !!

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...