Gå til innhold

Rødvin for å sette igang fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et tips fra ei venninne om å ta et glass rødvin for å sette igang fødselen. Hun har prøvd det på alle sine 3 og det funket. Men jeg er usikker, hvor bra er dette? Har 1 uke igjen til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg så er alkohol og gravid mage en dårlig kombinasjon. Du føder når du er klar. Vet det er et slit den siste tiden. Men tro meg, du føder før du aner det:)

Skrevet

Jeg fikk samme tipset, men det var ikke rødvin! Det var en Gin-tonic og en runde sex etterpå, det hadde funket hos en venninne av meg! Men jeg er også skeptisk til alkohol og svangerskap!! Ungen får jo akkurat samme promille som vi, men har mye mindre organer som skal takle samme mengde alkohol...

Men det skal også sies at legen min har sagt at et glass rødvin til mat ikke skader! så jeg tror ikke det er farlig om du tar ett glass vin! :o)

Skrevet

Eg velger uansett å holde graviditet/amming og alkohol aldeles adskilt.

Skrevet

Jeg har prøvd med et glass på kvelden to ganger,smakte ikke veldig godt,hadde også sex,men går her enda 9 dager overtid,begynner å bli desperat.Jeg har gitt opp rødvin,tror ikke det funker,sikkert bare flaks=)

Veeeldig fødeklar

Skrevet

jeg fikk beskjed om bringebærkapsler i stad av en venninne, ho fødte to uker før tia, så jeg krysser fingra, men alkohol og gravid mage eller amming syns jeg er fyfy..

Skrevet

Det vertfall ikke farlig med et glas rødvin når du bare har en uke igjen... for å prøve å få i gang fødselen. Det sa jormora mi at var bare å prøve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...