Gå til innhold

Stjernekikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes egentlig med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte, lurer jeg på og

Skrevet

en stjernekikker er når babyen kommer med ansiktet opp i stedet for ned viss dere skjønner. Han kikker opp mot stjernene når han blir født. Vanlig er å komme med ansiktet ned . Håper dere skjønte forklaringen min:o)

Skrevet

Vanligvis kommer barnet med bakhodet "opp", hvis du skjønner? Men en stjernekikker kommer med nesa opp. Ser mot stjernene... Men på papiret kalles det forhodefødsel. Det som er dumt med den stillingen er at fontanellene ikke blir klemt sammen, så hodet til barnet tar større plass. + at det kan være at fødselen kjennes mer i ryggen fordi preset kommer på andre steder. Oftere enn vanlig må barnet taes ut med vakuum eller tang. Min stjernekikker kom ut av seg selv så og si, hadde en jordmor som la seg på magen min og trykket ovenfra. Han satt litt fast, så han fikk en nakkeskade under fødselen. Men han er fin nå!

Skrevet

Min stjernekikker ble tatt med tang, helt forferdelig vondt!!!!

Legen som tok henne ut sa at det var 10 ganger ++ vondere enn vanlig fødsel.

Skrevet

Min stjernekikker lå i ekstrem ansiktspresentasjon, dvs han lå med ryggen ut mot magen min og ansiktet kikket ut. En vanlig fødsel ville bydd på stor fare både for meg og han (nakken) så han ble i hui og hast tatt med ks.. Og dette oppdaga de ikke før etter 1/2 time pressrier!! Oioioi...

Men det gikk bra da! Han var tydelig stressa og hadde fått i seg masse misfarget fostervann, men kom seg fort!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...