Gjest Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Trodde jeg skulle føle meg litt lettere etter dette....men nå sitter jeg her med ennå fler spørsmål.... Vi fikk svar på prøver......mine prøver så rimelig normale ut- men mannen min sine prøver var verre en forventa. De fant ingen sæd i den siste prøven:( Men i den første var det hvartfall noen få.... Jeg tok innvendig UL....og alt ser ok ut- har eggeløsning i dag- men hva hjelper vel det når det ikke er sædceller!!=( Han på klinikken sa at vi måtte ha ICSI (noe vi egentlig visste) for å bli gravide. Men han forsto ikke hvorfor mannen min hadde så utrolig mye væske og ingen sædceller- han trodde kanskje at noe av grunnen var en prostata infeksjon- så nå skal han gå på antibiotika i 3 uker......noen som har erfaring med dette?? Nå må vi bare vente ca 1 mnd på resultatet av de nye prøvene som er tatt.....og på å ta enda en ny sædprøve etter antibiotikakur....dette kommer nok til å ta lengre tid enn forventa...........Sukk.........
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hei Bella . Så godt det må være å være kommet i gang. Skjønner du er fortvilet over at du synes det ikke går fort nok... Men tenk om en antibiotika kur gjør underverker på mannens svømmere da?Tipper det blir verdt ventingen da !Sender deg en god klem på veien,håper du koser deg i godværet i dag...Ventetiden til tross ! Klem fra
puppi1 Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Det er bare å smøre seg med tålmodighet - venting er noe dere blir vant med . Gled dere heller over hver lille forsøke. Husker første gang vi var til samtale for sprøyteforklaring - så tok det 1 år før vi begynte med forsøktet. Nå er det 4 år siden og 6 forsøk senere. Mannen din har kanskje prostatititt?? Veldig vanlig blant menn Går nok bra med dere Klem
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Joda vi er jo er jo allerdere vant til venting....... Han sa at vi ikke kunne forvente at dette med antibiotikakuren løste problemet.....men det er klart jeg håper på det likevel. Veldig glad for at vi har kommet i gang med noe ja!=)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg ga mannen flytende zink som en får på helsekost og ett omega 3 preparat. Det har funka på han, vi har vært gjennom icsi men ble gravide på egenhånd og ifølge legene skulle vi ikke kunne det fordi sæden var så dårlig.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Mannen min har tatt sink han også.....har ikke hjulpet så langt hvertfall- men så flott at dere fikk det til på tross av hva legene sa;) Det bekymrer meg at de ikke fant noen levende sædceller i den siste prøven altså- det er liksom så skummelt....føler at vi har så dårlige muligheter...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 hallo! nå er dere hvertfall i systemet ,og det er da noe. hvilket sykehus bruker dere? er det noen spesiell grunn til at dere har kommet inn så tidlig? kommer gjerne litt an på alder og sånn?! håper antibiotikaen gjør underverker og at dere snart har en liten spire!!
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Vi bruker privat klinikk og skal søke både på st.olavs og på medicus......vi er ikke i noe offentlig system ennå....og har ikke kommet lenger enn til utredning så vi er vel i gang i løpet av noen mnd hvis vi går privat....men ikke før om kanskje 1 år hvis vi går for det offentlige. Jeg håper også antibioikakuren kan hjelpe!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 ok,da skjønner jeg. vi tenker også å bruke medicus,siden det er ca 2 år å vente på riksen. virker det bra der?
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes det virker veldig bra der=) Nå har jeg ingenting å sammenligne med da- men de var virkelig hyggelig og hjelpsom. Vi kommer nok til å ta behandlingen der. 2 år...huff det er lenge- spesielt siden dere allerede har venter i 23 pp- det er jo nesten to år det også! Håper virkleig du snart for komme i gang dollypopp!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 kanskje vi kommer igang likte da,på medicus. vi er jo ferdig utredet og alt,så er bare å sette igang med forsøk. vi håper å kommer igang i juni,men spørs om de ikke har steng hele juli.....og vi kommer hjem fra ferie 11.jaja,får se. blir spennende dette da. håper vi slipper hele prosessen begge to;-)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Hei Bella! Sjønner du er frustrert over at ting tar tid. Kanskje det hjelper på at mannen din tar antibiotika? ) Uansett er dere vel i gang om ikke så lenge da. Håper vi snart får komme på samtale. BLir en spennende tid dette. =)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Ja det er veirkelig spennende!! Plutselig er oddsene for å bli gravide mye større og det er jo bra. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå