vimsat Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Noen som vet om nettsider/bøker med tips/ideer? Jeg er dårlig til å lete på nettet... Også lurer jeg på hvordan man skal gå fram når man klipper ut fra blad og skal lime på...hørt at man skal ha papiret i vann først? Hvilket lim/lakk kan man bruke? Noen som vet? Takknemlig for svar!
Rasko Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har bare prøvd decoupage med servietter og aviser, ikke ukeblader. Jeg har aldri hatt papiret i vann først, men du kan jo prøve deg frem og se hva som blir best. Resultatet blir best dersom underlaget er helt lyst (hvitt). Hvis du bruker servietter, er det viktig at du bare bruker det øverste papirlaget (det med trykk på). Panduro har flere typer decoupagelim/-lakk. Noen er matte, noen blanke, noen med glitter, noen beregnert for tekstil osv. De har også startsett med alt du trenger for å komme i gang, inkludert god veiledning. Du kan se mer på pandurohobby.no. Under "Tips til en ny hobby" finner du serviettdecoupage. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå