Gå til innhold

Hvilken prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 10 mnd siden, og begynner å lure på hvilken prevensjon vi skal bruke...noen råd??(jeg ammer ikke) Lurer kanskje på om det er greiest uten, for da jeg gikk på p-piller og stolte på de, ble jeg gravid hehe:-) Før det brukte vi ikke noen form for prevensjon i seks år. Klarer ikke å bestemme meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Utrolig vanskelig å svare på egentlig. Alle formene for prevensjon har fordeler og ulemper desverre. Ønsker meg en form for prevensjon som er helt fri for bivirkninger! (Ladycomp og lignende er uten bivirkninger for såvidt, men det er egentlig ikke prevensjon- kun et hjelpemiddel for å finne ut hvilke dager man er fruktbar).

Er lei av hormon-påvirkninger selv, så lurer på å prøve kobberspiral neste gang. Men mange forteller om skumle ting med den også, så det er jammen ikke lett å bestemme seg.

Kanskje legen din kan fortelle deg hvilke fordeler og ulemper de ulike prevensjonsformene har, så du kan veie dem opp mot hverandre?

Skrevet

Hei.. Ang.Ladycomp må jeg bare få si at jeg våger å påstå at det er prevensjon, i tillegg til fam.planlegging. Den finner ut syklusen din, og viser hvilke dager som er sikre til sex(dagene rundt mensen) og hvilke dager som er usikre og en kan bli gravid(rundt eggløsning) Grønt lys betyr at det er sikkert, rødt lys betyr at det er usikkert. :o)

Skrevet

Jeg har fått meg en kobberspiral og kjempefornøyd. Ønsker ikke mer hormoner, så valget var enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...