Gå til innhold

min beste veninne sitter fast i et rus-helvete...

Anbefalte innlegg

trenger tips og råd ang hva jeg kan gjøre for å hjelpe ho....

ho vil komme seg ut av det, men har en voldelig samboer som truer ho til å ta pepper, fordi han ikke vil ruse seg aleine.

jeg og ho har egentlig en avtale om at ho skal passe lillemann når jeg begynnner å jobbe igjen etter perm.

problemet er at jeg er redd for at ho ikke kommer seg vekk fra HAN, og da ikke klarer å slutte...

kan jeg da ha ho som dagmamma???

stoler på ho, og vet at ho er flin k med barn.

er han som er problemet mitt...

noen tips te hva jeg kan gjøre??

Fortsetter under...

Selv om du stoler på besteveninna di, så sier du at ho har problemer. Dersom jeg var deg ville jeg aldri i verden overlatt barnet mitt til personer jeg vet ruser seg... Aldri!! Det er ikke personen som ikke er til å stole på, det er rusmiddelet. Jeg kjenner ikke veninna di, men hun er sikkert som du sier, veldig flink med barn og en kjempegod veninne siden du i utgangspunkete har tenkt å la henne passe mini. Problemet med rus, som du sikkert vet er at det kan gjøre folk ganske ustabile og utilregelige. Om hun blir tvunget til å ta det eller om hun tar det frivillig betyr fint lite for kroppens biologisle systemer, avhengig blir hun uansett. Du bør heller hjelpe ho med å komme ut av den situasjonen hun er i fremfor å overlate barnet ditt til henne. Jeg er selv sykepleier og har jobbet innenfor mange områder av helsevesenet, og jeg har sett mitt av hva slags grusomme ting rus kan gjøre med folk og dem rundt. Barnet ditt skal tross alt være der mange timer i løpet av en uke, og jeg tør ikke tenke tanken på hva som kan skje dersom barnet ditt kommer over noe stoff el liknende. Jeg fikk ikke barnehageplass til min lille, og da ringte jeg rundt til alle private barnehager for å sjekke om det var noe ledig plass. Det tok meg ikke lang tid å ordne det. Husk at barnet er helt avhengig av deg og at du tar de riktige avgjørelsene på vegne av barnet. Han/hun stoler på deg og avhenger av at du er ansvarlig! Lykke til :)

så lenge han ikke binder henne fast å stapper i henne rudmidler så velger hun det faktisk seg. kan ikke bli tvunget til sånt. til en viss grad.. men hvis hun ikke klarer å si nei og virkelig mene det, så har hun heller ikke llyst å slutte.

jeg hadde ikke levert ungen min der, man vet ikke hva man har mistet på gulvet o.l og jeg sier ikke at de legger det der. men man tenker som regel ikke på sånt når man driver å ruser seg.

jeg hadde sagt til venninna mi at jeg ikke syntes noe om det og grunnen til at jeg ikke ville ha ungen min hos henne. og stillhet svir mest.

slutt å prat med henne til hun kommer til deg..

hvis man maser på noen som ruser seg kommer man som regel aldri noen vei med det. og man blir bare sliten..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...