Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål, antar at noen av dere er kjempelei av de samme "ferskingsspørsmålene" :) - men jeg må bare komme med noen...

Jeg har i noen dager nå hatt ubehag i høyre eggstokk. Og jeg har hatt en dag hvor jeg hadde slim m/blodstripe. Dette er borte nå, og jeg observerte dette ved to anledninger da jeg var på toalettet. Jeg sluttet på plaster i januar og har hatt mens en gang etter dette (den kom ca til normal tid). Noen som har noen ideer om dette kan være menstrasjonsblødning?

Hva er festeblødning?

Takk for hjelpa alle som tar seg tid til å svare:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8539272-ferskingsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi alle en gang vært ferskinger og det er bare å stille spørsmål.

Det du beskriver kan være eggløsning, da kan man ha eggløsningssmerter og noen har også blodstripe i slimet, da er man visst ekstra fruktbar! Anbefaler deg å lese www.pernille.info - veldig bra side. Der står det også om festeblødning som noen får når egget fester seg i livmorvegge.

Hei! Velkommen hit! Venter du menstruasjon nå? For å finne ut når du har eggløsning er det viktig å vite hvor lang syklus man har. Hvis du er ca. midt mellom to menstruasjoner kan det være en eggløsningsblødning du har nå, du er ekstra fruktbar hvis du får en slik liten blødning som du beskriver. Venter du menstruasjon om ikke lenge kan det være en festeblødning (egget fester seg og du er gravid :)), det er fåtallet som får denne blødningen, men noen er det jo. Denne blødningen kommer ca. 7 dpo (7 dager etter eggløsning). Du kan få smerter i eggstokkene hvis du har eggløsning, er gravid eller venter menstruasjon. Det er nemlig det kjipe i dette gamet; gravidsymptomene er de samme som menstrusjonssymptomene. Mitt tips til deg er å gå inn på babyverden.no, prøv eggløsningskalkulatoren der; så får du vite hva som er din fruktbare uke;ha sex hver dag i denne perioden! I tillegg kan du gå til innkjøp av clear blues digitale eggløsningstest, da er du helt sikker på når du har eggløsning! - Men, kanskje det er en festeblødning du har hatt og allerede er gravid! Iallefall, lykke til!

Hei igjen:)

Etter "normal" regning så skulle jeg hatt mens nå. Dette gjør meg ekstra usikker. Er det vanlig å ha normal syklus rett etter du slutter med prevansjon? Har gått på piller og plaster i tilsammen 5 år, og har fått inntrykk av at det er vanlig med ujevne sykluser etter man kutter ut. Om jeg skal ta en gtest, når vil den vise om jeg er gravid eller ikke?

Hei livings! Det er svært mange som har uregelmessig syklus etter prevansjonsbruk, men også svært mange som er raskt i gjenge igjen. Alt er så individuelt. Jeg, for eksempel (11 år på pillen) hadde min første menstruasjon på dag 30, så 29, 26 og nå tror jeg den er på 28 siden jeg fant eggløsning på dag 15- men ingenting er sikkert i dette gamet. Så jeg kalkulerer med et lite slingringsmonn på noen dager i forhold til el, dvs mer sex. Siden du har hatt menstruasjon etter prevansjonslutt så vil jeg også tro at du har fått syklusen din tilbake (hadde du regelmessig mens før du begynte på p?. det har også mye å si) Det mest vanlige er at graviditetstester slår ut ca. på den dagen du forventer mens, noen går en uke over før de får positiv test (men, det er heller ikke det vanlige), så du kan jo kanskje vente ett par dager også teste, eller? Blir ofte vedig dyrt hvis man må teste flere ganger, men ja veldig vanskelig å vente. Lykke til!

Hei!

Hadde regelmessig mens før jeg begynte på pilla, så kanskje jeg er en av de heldige som er i raskt gjenge igjen da:)

Skulle hatt mens mandag, så nå tror jeg at jeg skal teste i løpet av den nærmeste tida. Om jeg klarer skal jeg vente til i morgen tidlig:)

-tusen takk for alle gode svar!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...