Gå til innhold

Favoritt maten?


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være nyttig med en oversikt over favoritt maten til disse små for å få litt ideer.

 

Emmas er:

Fruktmos: Nestle banan og pære med youghurt

Middag: Hipp mais, potet og kalkun

Grøt: liker ikke grøt, men kan drikke litt Nestle 8mnd velling med pæresmak

 

Hva er ditt knøtts favoritt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktmos: mango og banan med havre

Middag: grønnsaker med kalkun

Spiser ikke grøt, men liker vann veldig godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktmos: Hipp fruktmos med fullkorn, Nestle pærepurè

Middag: Hipp ris- og grønnsakspurè med kylling

Grøt: Nestle havregrøt med banan og aprikos

Drikke: Vann, mm

 

Er også veldig glad i Nestle sviskesaft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tok det lang tid å finne noe han likte, så kom tilbakeslaget med forkjølelse og nå spiser han ikke pga tenner... Så er jammen ikke godt å si... Men jeg TROR at han liker

 

Fruktmos: Nestlè 4 mnd med eple og fersken(?)

Grøt: Hipp grøt med eple og pære

Middag: Tror kanskje han likte hipp pasta med tomat, han åpnet da munnen ett par ganger etter å ha fått den...

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt vi og....kresen liten frøken som liker best pupp. Får i henne litt frukt m grøt heller enn omvendt.......hun elsket hjemmelaget banan og avokado mos, men da fikk hun ikke avføring på 3 dager og var svært så misfornøyd til tross for enorme mengder malt og sviskepure. Så blir en stund til hun får smake det igjen. Middagsmat liker hun absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva hun ikke liker jeg....

 

Frukt: alt, vil helst ha vanlig frukt hun kan putte i munnen selv, men fruktpure er også godt :) Særlig aprikos/eple og Solskinnspure (Nestle)

Middag: Det meste sklir ned her også, men hun spiser bra av fløtestuet kalkun m/ urter (8 mnd glass Nestle)

Grøt: Banan/Aprikos havregrøten til Nestle og Havregrøt m/eple fra småfolk har vært favorittene hittil...

 

Elsker vann og drikker masse! Eplejuice med litt vann er også godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frukt: Det beste er fersk frukt som eple og druer, men liker også fruktmos av blåbær og eple godt

Middag: Småfolks fiskeboller

Grøt: Småfolks havregrøt med eple og hipps fulkornsgrøt med eple

Drikke: Iskaldt vann. Det hender hun får bitte litte farris og det er toppen av lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan finnes heldigvis ikke kresen :o) Men jeg ser godt når han foretrekker noe ;o)

 

Fruktmos: Liker alt egentlig.. Jeg lagde en blanding hvor jeg tok 2 stk modne mango, 3 stk store modne pærer og ca 1/2 banan. Renset, delte i biter, pakket i folie og stekte i ovn 200 grader 1 time. Fryst i terninger, og blander 2 terninger av dette og 2 terninger eplemos - en sikker vinner :o)

 

Middag: Potet, kylling, gulrot, kardemomme og mais most sammen. Han liker egentlig det meste bare det inneholder mais - og selvfølgelig blir han hard i magen av det..

 

Grøt: Når jeg tenker etter har vi ikke prøvd så mange.. Av 6 mnd grøt har vi prøvd Havregrøt m/banan og aprikos, Hvetegrøt m/havre og Hvetegrøt m/frukt - alle fra Nestle.. Havregrøt med banan og aprikos er ihvertfall favoritten :o)

 

Han er ikke glad i vann, så jeg fryser ned kokevannet av eplemosen i terninger og har i vannet hans. Da går det litt lettere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...