mammasgojente Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Tenkte det kunne være nyttig med en oversikt over favoritt maten til disse små for å få litt ideer. Emmas er: Fruktmos: Nestle banan og pære med youghurt Middag: Hipp mais, potet og kalkun Grøt: liker ikke grøt, men kan drikke litt Nestle 8mnd velling med pæresmak Hva er ditt knøtts favoritt?
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Fruktmos: mango og banan med havre Middag: grønnsaker med kalkun Spiser ikke grøt, men liker vann veldig godt:-)
fjolla Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Fruktmos: Hipp fruktmos med fullkorn, Nestle pærepurè Middag: Hipp ris- og grønnsakspurè med kylling Grøt: Nestle havregrøt med banan og aprikos Drikke: Vann, mm Er også veldig glad i Nestle sviskesaft
-carina- Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Først tok det lang tid å finne noe han likte, så kom tilbakeslaget med forkjølelse og nå spiser han ikke pga tenner... Så er jammen ikke godt å si... Men jeg TROR at han liker Fruktmos: Nestlè 4 mnd med eple og fersken(?) Grøt: Hipp grøt med eple og pære Middag: Tror kanskje han likte hipp pasta med tomat, han åpnet da munnen ett par ganger etter å ha fått den... )
Vildes Mamma Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Sliter litt vi og....kresen liten frøken som liker best pupp. Får i henne litt frukt m grøt heller enn omvendt.......hun elsket hjemmelaget banan og avokado mos, men da fikk hun ikke avføring på 3 dager og var svært så misfornøyd til tross for enorme mengder malt og sviskepure. Så blir en stund til hun får smake det igjen. Middagsmat liker hun absolutt ikke.
♥Tiny Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Lurer litt på hva hun ikke liker jeg.... Frukt: alt, vil helst ha vanlig frukt hun kan putte i munnen selv, men fruktpure er også godt Særlig aprikos/eple og Solskinnspure (Nestle) Middag: Det meste sklir ned her også, men hun spiser bra av fløtestuet kalkun m/ urter (8 mnd glass Nestle) Grøt: Banan/Aprikos havregrøten til Nestle og Havregrøt m/eple fra småfolk har vært favorittene hittil... Elsker vann og drikker masse! Eplejuice med litt vann er også godt!
LivetErEnLek Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Frukt: Det beste er fersk frukt som eple og druer, men liker også fruktmos av blåbær og eple godt Middag: Småfolks fiskeboller Grøt: Småfolks havregrøt med eple og hipps fulkornsgrøt med eple Drikke: Iskaldt vann. Det hender hun får bitte litte farris og det er toppen av lykke.
Luni og go'gutten =) Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Ørjan finnes heldigvis ikke kresen ) Men jeg ser godt når han foretrekker noe ;o) Fruktmos: Liker alt egentlig.. Jeg lagde en blanding hvor jeg tok 2 stk modne mango, 3 stk store modne pærer og ca 1/2 banan. Renset, delte i biter, pakket i folie og stekte i ovn 200 grader 1 time. Fryst i terninger, og blander 2 terninger av dette og 2 terninger eplemos - en sikker vinner ) Middag: Potet, kylling, gulrot, kardemomme og mais most sammen. Han liker egentlig det meste bare det inneholder mais - og selvfølgelig blir han hard i magen av det.. Grøt: Når jeg tenker etter har vi ikke prøvd så mange.. Av 6 mnd grøt har vi prøvd Havregrøt m/banan og aprikos, Hvetegrøt m/havre og Hvetegrøt m/frukt - alle fra Nestle.. Havregrøt med banan og aprikos er ihvertfall favoritten ) Han er ikke glad i vann, så jeg fryser ned kokevannet av eplemosen i terninger og har i vannet hans. Da går det litt lettere ;o)
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Grøt: Hipp med eple og pære Middag: Liker nesten ikke middag, men tror det må være Hipp nudler med skinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå