Gå til innhold

Ammehjelpere, kan dere se hit please??:)

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan jeg holde melkeproduksjonen oppe ved bare å pumpe?? Ungen min nekter å ta puppen! skal fortsette å lure han til puppen men det ser dårlig ut... og siden han ikke får nok mat på dagen(gir han ikke flaske, da dette førte til puppenekt) tar han igjen det tapte på natta! Ammet altså hver time i natt fra kl 23-06! Begynner å bli passe sliten.... han er forresten 5,5 mnd og får 2 måltider grøt på dagen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8538788-ammehjelpere-kan-dere-se-hit-please/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel du har klassisk brystvegring høres det ut som!

Og han diet hele natten? Sover han på dag, kan han få pupp da? Kan du dele opp duppene for å få i ham mat da? Ellers er det ikke noe problem å holde produksjonen oppe hvis du nattammer såpass... Sørg for å få deg en dupp i kveld! Det er mange brystvegringseksperter her inne, du hører sikkert fra dem også!

Er ikke ammehjelper

Hvordan er han når han nekter å ta puppen, hvordan er det i rommet rundt dere? Hva gjør du og hva gjør han? Hva er forskjellen fra natten og dagen bortsett fra at det er natt og dag da selvfølgelig...hehe

Gjør du noe anderledes, er du mere rolig, er det det at det er mørkt eller stille eller at han er søvning? Skjer det for mye rundt han på dagtid, for mye å se på? Hadde det funket å amme liggende i sengen på dagtid med all lyd og lys slått av, prøve når du vet han nærmer seg sovetid...

Ps heldigvis er babyer i stadig utvikling og endring, så at det er hardt nå kan endre seg raskt.

Ja, spiste godt de gangene han fikk på natta. Har prøvd å gi han på dagen rett før han skal sove og rett etter men da han bare sover 30 min om gangen blir det vanskelig å dele opp duppen;) vet at jeg kan holde det oppe med så mye nattamming men det klarer jeg ikke lenge! Sov nesten ikke noe mellom ammingen...

Annonse

Man kan holde produksjonen oppe i månedsvis ved å pumpe, så det er ikke noe å bekymre seg over. Det er nok brystvegring du opplever, og det pleier ikke å vare så lenge. Natta er ofte slik da - og unntakstilstand. Kan dere sove sammen i denne perioden, så kan du bare slenge ut puppen og sove videre mens han dier?

Takk for det:) Håper det ordner seg men vet ikke hvor lenge jeg klarer dette.. føles som den verste nedturen hver gang han nekter... vet du om jeg kan pumpe meg og gi han det på flaske? For da drikker han! Hvor lenge har jeg melk i puppene hvis jeg bare pumper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...