Gå til innhold

ammehjelpere...?

Anbefalte innlegg

Hei..

Lille jenten min på snart tre uker fikk RS sist uke og var helt utslått av det.. Spiste lite og var helt utslått.. Var inne på sykehuset en stund og fikk inh som hjalp på under ammingen pluss at vi prøvde å vekke henne hele tiden for å få i henne noen ekstra dråper.. Dette gjorde vi med godt hell og på tirdsdag begynte hun å komme seg.. Sov da ikke lenger 23 time i døgnet men var mye mer våken og ga endelig kontakt igjen.. Mange geldestårer da ja.. Men det jeg lurer på er om hvor mye jeg nå skal fokusere på å vekke henne for å få i henne mat? Jeg er jo livredd for at hun skal få for lite etter denne sykdomsepisoden og vekker henne etter 3 timer.. Noen ganger spiser hun veldig godt føler jeg men s andre mindre. Skal jeg prøve mer de gangene jeg synest hun spiser lite eller skal jeg bare la henne sove til neste måltid? Bør jeg vekke henne etter 3 timer eller kan hun bare sove? Hvis jeg ikke vekker henne om natten så tror jeg hun sover lenge.. I natt vekket jeg henne etter 4 timer og da spiste hun ok..

En annen ting jeg lurer på er ang luft i magen.. Hun strever litt med luft og da kaver hun veldig og gaper så det holder.. Sliter og drar i puppen men det ser ut som om det kan virke litt smertelindrende så jeg lar henne få lov.. Har prøvd med tutt men hun er ikke flink til å ta den.. Brekker seg og står i når hun får den i munnen.. Skal sjekke om det er mulig å få tak i en mindre en.. Men bør jeg la henne få lov å suge når hun har smerter eller ikke? Da er jeg så usikker på hvor mye hun får i seg.. he he.. amming er litt fortvilende må jeg si.. hvorfor kan ikke alt bare gå på skinner.. hehe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8538303-ammehjelpere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amm henne som om hun var en nyfødt gulsottbaby! Mat i magen hver andre time (minst 8, opp til 12, minst en gang om natten, helst to! Og da er natt 23-07), kil henne i hånda og under føttene for å holde henne våken når hun spiser. Pass på å veie ofte nå, det er bedre å være litt hysterisk nå...

Hun skal ikke skade deg med ammingen sin, da er det bedre at du løsner sugetaket med en finger og masserer henne med rene fingre på gommen.

Minifom fra apoteket hjelper mot luft i magen.

Og ring til ammehjelper hvis dette ikke løser seg snart!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8538303-ammehjelpere/#findComment-8538406
Del på andre sider

Takk for raskt svar:) Det skal jeg prøve.. Får ta meg en tur på apoteket og kjøpe minifom ikveld.. Må bare si at dere gjør en kjempe flott jobb her inne.. Redder mange mødre med ammingen sin.. HS er nemmlig ikke mye til hjelp og noen av de burde få seg kurs i amming evt ta det på ny.. he he

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8538303-ammehjelpere/#findComment-8538461
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...