Gjest Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har nå hatt sopp i 3 mnd. Heldigvis er ikke huden sprukken, men jeg har kløe inni puppene og får flass og prikker hvis jeg smører puppen med mycostatin. Nå er det bestemt at jeg ikke skal gå på diflucan, pga leveren min og fordi det er stor sjanser for at jeg likevel vil få soppen igjen. Jeg holder den i sjakk ved å bruke mycostatin kremen. Siden lillegutt ikke har sopp i munnen og jeg ikke blir bedre selv om han blir behandlet så ble det bestemt at jeg dropper behanndlingen av han. Legen sa at jeg måtte leve med soppen til jeg sluttet å amme, men hvis den ble verre eller huden begynner å få sprekker så skulle jeg løpe til henne og så skal vi vurdere diflucan.... Så da må jeg overleve med dritt stinkende mycostatin på puppen til ammeslutt. Håper soppen går bort helt av seg selv, evt at produsenten bytter ut stinkeparfymen med noe gucci eller lignende.
Expat Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Gucci-pupp, ja! Kan ikke du rope på raggs? Jeg så henne her inne forleden. Hun hadde det som deg, jeg vet ikke hva hun gjorde når hun sluttet. Den naturmetoden du kanskje ennå ikke har forsøkt er sol og/eller infrarødt lys? Finn deg en solvegg som er lun og sol puppen din, evt få en slik infrarød lampe og tørre ut puppen din med? Og lactobacillus selvfølgelig, men det tar du vel daglig nå?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hie.. tenkte bare jeg skulle nevne at jordmoren min på sykehuset sa at det var et legepar som mente at kesam på puppen virket mot sopp? Verdt et forsøk.. Jeg spurte ikke mer om hvor lenge en skulle ha det på eller slik men du kan kanskje prøve deg frem.. Naturell youghurt skal jo funkei underlivet så hvorfor ikke kesam på puppen?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Hmm jeg har også kløe og utslett på puppen, sånn som flassser. Klør ikke hver dag, men kan gjøre det innimellom, og da klør HELE puppen. Men jeg har vært hos hudlege med dette, dajeg hadde det samme problemet sist jeg ammet også. Men jeg fikk da beskjed av hudlegen at det var eksem jeg hadde, som kunne klø da det ble eksta ille. Lys behandling kunne hjelpe, men dette gadd jeg ikke gjøre 3 ganger i uka med liten baby. Men jeg smører med hydrokortison om eksemt blusser opp og da roer deg seg ned. Så må vel det ca 1 gang i uka. Lille gutt her har heller ikke sopp i munn nemlig. Er du sikkert på at det ikke er eksem du har fertila? Dette var hormon relatert sa hudlegen, derfor jeg får det ved amming pluss at det klart tørrer ut og irriterer med den amminga.
Expat Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Nye ammenytt kommer vel i dag, tror jeg, der er det en artikkel om kesam!
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 åå jeg kan ta sol.deilig. Da gjør jeg det i kveld eller i morgen etter trening. Lactobacillus er det det som er i biola? Har nok ikke prøvd det, så da må jeg det... Huden på puppen er foresten nå silkemyk og fin. Men hvis jeg dropper kremen i en dag blir den raskt klassisk rødprikkete evt småflasset. Ps har endelig mottatt ammehjelperpakken og leser på harde livet. Må innrømme at den danske boken er litt komplisert og ammetåke uvennlig.....hehe Har bare fått svart på de 13 første spørsmålene, men jeg vet ikke om de er riktige....tenkte jeg skulle sende mail til veilederen min snart =)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 ja, er nok ikke eksem....dactacort som er et kombipreperat kortison og sopp funker ikke....kun mycostatin. Men jeg har tenkt tanken.
Blomman Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 drikk og smør deg med Biola du Fertila.... - og velkommen som ammehjelper - blir koslig å bli kjent med deg der ;-) Lykke til vider for deg puppen, soppen og ammingen (Du har stå på mot du! - Beundringsverdi!!) klemmer
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 kanskje jeg skal ta biola med jordbær som en piff til omtrent ikkeeksisterende sexliv....haha Hadde sikkert endt med at jeg måtte begynne med mixtur til mannen...hahaha...huff
3 skatter ute:) Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 sopp er noe herk, det kan jeg skrive under på. men, jeg ble kvitt det og ammingen jhar gått som en drøm siden:) brukte først mycostatin, ingen effekt. Så krystallfiolett, det hjalp så jenta ble kvitt det, men jeg hadde det fortsatt. Så prøvde jeg canesten, hjalp litt men kom tilbake med en gang jeg sluttet. Så kom redningen, daktacort krem, 2 dager så var det vekk. ved den minste anntyding hadde jeg på ett par ganger og vekk var det. nå har det gått månder uten. så det er håp:)
3 skatter ute:) Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 så det er forskellige ting som hjelper , men man må bare prøve seg frem. brukte og biola yoghurt, det hjalp litt det også
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 lurer på om jeg ikke tåler hverken dactakort eller canesten, blir verre av begge...evt så har de et annet soppspekter enn mycostatin.
3 skatter ute:) Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 har du prøvd krystall fiolett? mulig du har skrevt det før, men lettere og spørre enn og lese alt. kan også være slik at det blir værre først ett par dager, og så blir det bedre..
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 har prøvd krystallfiolett, den tar det skikkelig bra hvis jeg har oppbluss, men så blir det for tørt etterhvert hvis jeg bruker den lenge. Tok på meg litt daktacort nå, for den lukter så godt i motsetning til mycotatin. Husker foresten gynekologen min sa en gang at det ikke er nødvendig å behandle all underlivssopp fordi den kan gå over av seg selv...håper puppesoppen også går over av seg selv. At den går lei stinkekremen den også....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå