Gå til innhold

ammehjelpere se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt endel feber i det siste. så jeg har lite melk for tiden(myke hengepupper)

hadde masse melk tidligere.ammingen har gått veldig fint.

barnet spiser ca med 1 1/2.-2. time på dagtid og hver 4 om natta. hva kan jeg gjøre for å øke opp, føler jeg mater hele tiden, før hadde jeg nok mat på en pupp til måltid nå bruker vi begge. jeg pumper 1 gang ekstra på kvelden så jeg har å gi ekstra til neste kveld ved legging. barnet fortsetter å suge når det er tomt og vil ha mat hele tiden(ala øke dag, hver dag) hva kan jeg gjøre/spise /drikke for å øke? drikker masse vann. er 5 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke ammehjelper, men ang drikke av masse vann...drikk når du er tørst og ikke drikk kun for å øke produksjonen det kan nemlig virke mot sin hensikt. Altså drikk det du lyster...

ellers så er det viktig at du får hvilt litt, legg deg sammen med babyen på dagen, sov mest mulig. Kos deg med litt favorittmat, la huset forfalle ...hehe

Sett deg i sofaen og amm, mens du hører på deilig musikk eller ser en koselig film. Prøv å spise litt havregrøt og drikk noe varm f.ekx før amming. Myke hengepupper =) betyr ikke at det er lite melk....det er masse mat i myke pupper. det betyr bare at maten har stabilisert seg etter etterspørslen.

Babyen din blir stadig større og har behøv for mat, kanskje den har en økeperiode nå. Hvis du er i tvil om h*n får nokk, så dra på helsestasjonen og vei med ca 7 dagers mellomrom.

ps 2 liter vann er masse, se om det er noe annet du kan drikke også...ammete, juice, ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...