Gå til innhold

tro kem som føder

(=snart mamma til twins=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ho som har planlagt i morra føder nok først..men jeg tror kanskje hun har født alt..har vært stille på ho noen dager..og hun har hatt rier osv..så jeg tror kanskje de to små har kommet ut..men,planlagt i morra hvertfall..jeg tror du føder snart jeg..hehe..åsså hu andre her...hmmm...ho er i uke 35,står det i nicket hennes..

Annonse

Ja nå hadde det vært godt å komme videre gitt...

Med 18,8 kg pupper og mage rett forut, føler jeg meg ganske så feildimensjonert ja...

I dag er jeg 35+3 og bare sliten! ( hofter og rygg - klageklageklage) Var hos jordmor og alt er ok - dette kan fort ta tid og jeg leser med skrekk at sjansen for å gå til 38 og kanskje enda lenger absolut er tilstede - trøste og bære!! : )

Har masse kynnere for tiden, og da blir man kanskje extra gira?

Men tro om ikke "Tvillingmamma Mars07" er i mål nå? Noen som vet?

Og hva med hun som har termin samtidig med meg 18.april, "2 spirer i magen" tror jeg - er du her?

Hei hei!

Er her enda jeg også, like hel :) Er veldig skeptisk til hvor lenge det går nå, har enormt med maserier og kynnere på kveldene. I går målte jeg rier(?) med 10 minutters mellomrom i et par timer, men heldigvis ga det seg igjen. Jeg venter og venter på at det skal bli mandag og jeg går over til uke 36, for da kan jeg føde på lokalsykehuset i stedet for å bli sendt 10 mil avgårde... De sier på føden her at om det skjer et par dager før så tar vi det her, men veit ikke helt om jeg stoler på det, hehe... Er i dag 35+3 og dagene går utrolig sakte når jeg nesten ikke tørr å bevege meg, hehe... Er stygt redd for at det skjer en av de nærmeste dagene, det føles veldig slik, men får se hva de to knøttene bestemmer seg for :)

Ojsann & lykke til Tvillingmamma mars07 - du leser jo ikke dette før småfolket er kommet til verden - men jeg må si jeg misunner deg (på en god måte da selvsagt : )

Så da er det deg og meg som står for tur da "Har 2 i magen" - jeg kjenner meg så igjen i det du skriver om maserier og kynnere.

I går var vi og kjøpte inn vogn, mykbagger og bilseter - jeg var helt gåen etterpå. Bare det å kjøre bil nå er en stor utfordring for kynnerne holder ikke lenger bare kveldsunderholdning, men de slår til overalt, i tide og utide, derfor måtte jeg avbestille fysioterapitimen i dag - orker ikke tanken på å skulle kjøre noen steder som helst og kom derfor til at jeg mest sannsynlig ville være mer sliten etter timen enn om jeg holdt meg i ro her hjemme....

Men jeg har lest et sted at man skal ønske kynnerne velkommen, at de er med å gjør åpnings-rie-tiden kortere når fødselsriene først kommer, så da så.

Lurer derfor litt på om dette stemmer - om dem som har hatt en "kjapp" fødsel hadde mase kynnere i forkant??

Har et barn fra før, men da hadde jeg ingen kynnere i det hele tatt i forkant. Da begynte prosessen på morgenen så smått og han kom kl 3 på natten, et ganske vanlig tidsforløp vil jeg tro.

Jeg inngikk et veddemål i går med typen om det ble klinikken på oss denne helgen eller ei - innsatsen er en stor kuleis !! : ) Jeg kan ikke tro at det er stor lenge til nå i det tempoet kroppen jobber i om dagen... Men Mmmmmmm så deilig det hadde vært med kuleis da gitt....... : )

Lykke til i alle fall - håper du får den korte veien til klinikken - og for all del - gi et ord om du får en sjans når det skjer - tvi-tvi !!

Hei igjen!

Ja, da er det nok snart vår tur, får vi håpe :) I går kveld fikk jeg faktisk ingen av de harde kynnerne/riene, det var helt merkelig, men veldig godt, hehe... Jeg får også flere utenom kveldene, enda jeg bare ligger rolig på sofaen... Kjenner meg veldig igjen i det der å farte i butikker osv, nesten så jeg må ha noe å henge på når det blir for ille, ser sikkert veldig lurt ut, men men... Ubehagelig også da det nesten kjennes ut som de skal falle ut, hehe...

Men nå er det nok slutt på å ta det med ro for min del :) Har ikke gjort så mye i dag, men i morgen og søndag kommer jeg til å gjøre mitt for at det kanskje kan skje noe snart, er ordentlig drittlei nå... Og nå er jeg vel innenfor grensen til å få føde her på lokalsykehuset også, så da er det ingenting som stopper meg lenger :) Fikk streng beskjed når jeg var innlagt i uke 33 at det var forbudt med samleie, men det forbudet oppløses av meg selv nå, hehe... Er nok ikke sikkert det blir en behagelig opplevelse uansett i denne tilstanden, men må jo prøve det meste, hehe...

Ei venninne av meg hadde ikke kynnere før hun ventet tredjemann, men det ble også hennes hardeste fødsel... Jeg har også hørt at det er bare bra med mye kynnere, men det stemte ikke på henne... Kan jo hende hun hadde hatt en hardere fødsel uansett da, kan jo ikke se bort i fra det. Når jeg ventet førstemann hadde jeg også mye kynnere. Hun satt i sete og det ble forsøkt vending, mislyktes, så ble satt opp til keisersnitt. Legen sjekket da åpningen, og da hadde jeg allerede 1-2 cm åpning. Den gangen hadde jeg ingen maserier eller noe, så den åpningen kan jeg vel bare takke kynnerne for :) Klart de er slitsomme, men de gjør meg ikke så mye lenger, er blitt veldig vant til det, og om det kan hjelpe på fødselsforløpet så er det i hvertfall HELT greit, hehe... Hardere har de jo blitt, men regner med at det er normalt når det nærmer seg slik :)

Jaja, da får vi bare se hvem av oss som kommer i mål først da :) Jeg har egentlig bestilt fødsel til søndag eller mandag, men spørs vel om jeg har så mye jeg skulle sagt, hehe... SPENNENDE er det i allefall :) Masse lykke til, og gi beskjed når det skjer noe du også om du rekker :)))

Jeg må visst kjøpe is jeg - TIL KJÆRESTEN ! - for her skjedde det jo ingenting i helgen...(veddemål)

Skal på ul i morgen (4 uker siden sist - altfor lenge), for nå går jeg rundt og bekymerer meg - kjenner så godt at tvilling 1 `s hode sitter fast nede i bekkenet, og jeg er så redd for at vannet kan ha gått men at han ligger der som en propp - sikkert bare tull, men synes det er så rart at jeg kjenner det så godt mot høyre side på innsiden av låret liksom - skikkelig guffent - spesielt når jeg sitter og da spesielt i bil...Akkurat som om det ikke er noe beskyttende sekk der lenger..., men slik har det vært siden i helgen, så om det var noe galt, så hadde jeg vel merket det på annen måte??! Uff, denne usikkerheten er ugrei!

Burde sikkert ringt føden for om ikke annet så for å få bort usikkerheten, men tenker at "jeg skal jo dit i morgen, og vil nødig bli bedt om å komme i utide, - de har jo nok å gjøre....

Ellers er det stillere enn før - ikke så mye kraftige bevegelser. Tror kanskje at tvilling 2 har snudd seg fra sete til hodeleie - det hadde jo vært befriende....

Hvordan har helgen din vært "har 2 i magen HØYGRAVID" - eller er du allerede blitt mor mon tro??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...