mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Heisann jenter, nå er det lenge siden jeg har vært her. Grunnen er at vi har vært innlagt på sykehuset siden mandag grunnet RS-virus. De hele startet med at jeg ikke fikk svar på blodprøvene. Jeg bestemte meg på søndag for å dra til legen for å kreve svar. Natt til mandag hostet Oliver veldig, og mistet pusten tre ganger (måtte banke ham i ryggen) Da jeg var hos legen fortalte jeg dette, samt at han fremdeles gulper blankt som stinker, er usedvnlig trøtt og har løs avføring. Hun lyttet til lungene hans og sendte oss til sykehuset med diagnose mulig bronkiolitt. Jeg ringte samboeren min, gråt i tlf, og han kom med en gang. På sykehuset ble Oliver undersøkt av tre leger, to sykepleiere og en barnepleier. Han ble prioritert foran alle andre fordi han var så slapp og hadde ikke spist skikkelig på 15 timer. Han reagerte kun når de tok blodprøver. Jeg og sambo ble sendt på gangen mens de skulle sette veneflon, i tilfelle de måtte starte behandling kjapt mens blodprøvene var til behandling. Det var de lengste minuttene i mitt liv. Jeg hørte gutten hyle og skrike inne på rommet, uten å kunne hjelpe ham. Jeg hadde lyst til å slå ned de som stakk og tårene rant (jeg gråter nå bare jeg tenker på det...) Jeg tror de holdt på i ca 15 minutter (føltes mye mye mer) fordi de ikke traff årene da de var så tynne grunnet lite væske. Da endelig en blodprøve viste RS ble vi straks vist inn på et rom og et ISOLAT skilt ble plassert på døra. De målte oksygenopptak i blodet, som heldigvis var bra (99%) Vi fikk ikke gå ut av rommet uten å sprite hendene våre, Oliver fikk ikke gå ut av rommet i det hele tatt, og vi fikk uansett ikke borti mat-buffeen. Vi måtte ringe på sykepleierne for den minste ting. Sambo fikk ikke overnatte, så dvs at jeg måtte til og med ringe på for å gå på do, få et glass saft etc...Oliver fikk puste saltvannsoppløsning som løste opp noe av slimet han hadde i lungene. Dette hjalp ham å puste og hoste. Han fikk dette annenhver time første døgnet. Han går ca 50 gr ned i vekt hver dag nå (skal til sjekk på sykehuset søndag for veiing) Han hoster så han kaster opp maten av og til og sover fremdeles mye. Det som har vist seg i ettertid (Faen ta legevakt og fastlege...) er : Diare kom av slim som han svelgte unna og som dermed kom i avføringen hans, derfor litt bedre enkelte dager....) Blankt gulp kom av slim som han fikk opp i munnen og somm måtte ut. TYPISKE TEGN FOR RS sa de på sykehuset og syntes det var rart av det ikke var blitt oppdaget før. Dvs at han har hatt RS i to uker før vi kom på sykehuset og dersom vi ikke hadde kommet når vi kom kunne det blitt veldig alvorlig. Nå er vi hjemme, med fri retur til sykehuset ved behov. han er ikke frisk og hosten vi ikke gi seg før om ca 2 uker...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8537814-oppdatering-mimmi80-og-oliver-diare-var-rs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 jeg blir så forbanna når jeg hører om sånne ting. Helse-Norge i et nøtteskall!!!!!!!Uansett så er det bra at Oliver har to flotte foreldre som står på, og han høres ut til å være en skikkelig spreking:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8537814-oppdatering-mimmi80-og-oliver-diare-var-rs/#findComment-8538346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetøs Skrevet 8. mars 2007 #3 Del Skrevet 8. mars 2007 Oioioi. Det er akkurat det samme som skjedde med oss. jeg fikk heldigvis kranglet meg til undersøkelser helt til de fant det ganske tidlig. Rebekka har begyndt å bli bedre nå, og dersom fremgangen fortsetter så får vi reise herifra (st.olavs) på lørdag. Lykke til videre. Enda et eksempel på at man må ha bein i nesa når man er på kontroll med syk baby Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8537814-oppdatering-mimmi80-og-oliver-diare-var-rs/#findComment-8543437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå