Gå til innhold

legen kalte meg dårlig mor....=(((((

Anbefalte innlegg

nettop vært hos legen for å legge frem hvor utmatta jeg var og at det begynte å gå på helsa løs. da kalte han meg uskikka mor fordi jeg ville ha ut ungen 2- 3 uker før termin! jeg hadde bare å gå til terminen min, for det var det beste for barnet og jeg var bare bortskjemt liten hvit jente. han så på meg som jeg var en pest og plage! Han mente på at jeg måtte da investere disse ukene for ungen min! Han trodde ikke jeg hadde det så vondt jeg mente på, for det viste ikke lege journalen min. vekta var bra og blodtrykket var bra. Men herregud, jeg vet vel om jeg har det vondt eller ikke vel!!????????????!!!!!!!!!!!!!...Jeg takler ikke gråte forran andre mennesker, men da var det faktisk like før tårene kom sprutene. Knakk sammen i bilen.

Jeg er vel for faen ikke en dårlig mor, selv om jeg vil ha ut ungen min nå, pga helsa mi ikke er bra, psyken min er jo knekt og jeg er helt utmatta! jeg har vært syk hele fuckings svangerskapet, og føler ungen vil få det bedre ute av min kropp! men neida i følge han jævla dritt legen så er jeg en ræva mor!!!! Klikker for meg.

sitter og tuter som en liten drittunge her, kællen er på jobb og ble hissig som ei fele! han skulle ringe bort med en gang og kjefte å smelle....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8537358-legen-kalte-meg-d%C3%A5rlig-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en utrolig tragisk lege!! Greit nok at ungen har det best inne i kroppen til termin, men det er jo HELT vanlig at man blir veldig utolmodig på slutten!! Dessuten har jordmor sagt tilmeg at etter fullgåtte 37 uker er ungen like levedyktig som en som er 40 uker!

Synes du burde bytte lege. Ikke bry deg om ham du:)

Det er det verste jeg noensinne har hørt! du burde skrive om det i lokalavisa, makan til drittsekk av en lege....æsj! nei, sånne må vi ikke ha, jeg skjønner veldig godt hva du mener, som du sikkert vet så sliter jeg veldig, og klarer jeg ikke å gå helt til termin så gjør jeg ikke det, sånn er det bare. det er min kropp, og psyken min! skal til sykehuset på tirsdan jeg og for vurdering om igangssetting av fødselen min 2 uker før termin, han legen kan bare prøve å snakke sånn til meg så kommer han fan meg til å fdå seg en i trynet!!!! jeg har 2 andre barn her i huset som jeg ska være mamma til, + at han legen burde vite bedre at alle mødre MÅ ha krefter når bebin kommer til verden. Hvis ikke vi kan få den hjelpen vi ber om av våre leger nå, så vet ikke jeg.....

Hva het han legen? var du på F.stad sykehus?

Og husk, du er INGEN DÅRLIG MOR, HELLER EN BRA MOR SOMK VIL HA KREFTER TIL BEBIN NÅR H*N KOMMER TIL VERDEN!

LYKKE TIL

kom på chatten så kan vi snakkes der!

klem

Hjelpe meg!! Det der er det værste jeg har hørt!! For en utrolig dårlig lege, han er jo ikke skikket til å gjøre jobben sin i det hele tatt! Nei, bytt lege du, og gå videre med saken, ta det opp med han eller vær så ekkel at du skriver et innlegg i lokalavisen. Du må vertfall ikke høre på hva han sier og tro på noe av det! Jeg vet akkurat hvordan du føler deg, nå er jeg 34 uker på vei, har ikke hatt et ille svangerskap, men nå begynner jeg å kjenne at babyen min er blitt stor, og den trykker så på alt inni kroppen min, alt er tungt, og jeg puster som en hvalross hele tiden, orker omtrent ikke å sitte eller stå, så jeg også tenker som deg, jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer 6-8 uker til...

Stooor trøsteklem til deg!! :-)

Annonse

fikk heldigvis en dame neste gang jeg skulle på sjekk. sa til jordmor at jeg ikke ville til han en gang til. Tenkte jeg skulle si til fast legen min hva han drittsekken sa, så kanskje han kan hjelpe meg.

det er på fredrikstad sykehus ja.. han var utenlandsk, så jeg vet ikke hva navnet hans er. men han gikk forbi meg og typen når vi var på omvisnig i stad, jeg bare drepte han med øya og det var likefør sambo min gikk etter han for å riste han litt, men jeg klarte og snakke han fra det. ( angrer litt nå) Men jeg skal nok sørge for at de jeg kommer i kontakt med på sykehuset i ettertid nå fremover mot fødselen får vite hva han sa ja...Jeg er feil person å kødde med, jeg er veldig hevngjerrig. Spess når det gjelder visse ting.

Men nå har jeg begynt med bringebærkapsler så jeg krysser fingrene å håper det vil hjelpe!

sorry, men jeg heller mot legens mening altså...ikke at du er en dårlig mor, men babyen har best av å være i magen din til den er "ferdiglaget"...skjønner ikke alt det hysteriet m å få ut bebisene så lenge før tida. Et svangerskap har alltid blitt regna til å vare ca 40 uker. Dessuten, mange er dritt leie på slutten...jeg vet, holdt på å klikke. Bit tennene sammen, den kommer om noen dager. Dessuten kan fødselen bli både lenger og værre viss du settes i gang.

nei han het Berco Juric! holder til på samme sted. Har ringt b3 nå og forklart ståa, så jeg har fått navnet på sjefslegen der nede og skal legge inn en skriftlig klage på han. Jm som jeg snakka med fikk helt bakoversveis når jeg fortalte hva han sa..

og til anonym: Når en kropp og et sinn ikke fungerer i hverdagen, og du er på vei til nesten å få suicidle tanker om deg selv og det eneste som holder deg oppe om dagen er det som faktisk venter din nye hverdag med babystell og kos holder deg oppe, så er det faktisk best og få ungen ut i den " trygge" verden, bort fra en kropp som kan begynne å ødelegge seg selv. Er kroppen også annspent og ødelagt under en nat fødsel, så kan den stoppe åpningsfasen og gjøre fødselen ennå lenger og vond! Ikke det at jeg sier at ikke ungen har godt av og gjøre seg ferdig inni magen min, for alt det der vet jeg. etter at jeg fikk vite at jeg var bærer av streptokokk b, så har jeg lest alt opp og ned om denne sykdommen og om fødsel generelt, men du aner ikke hvor mye det faktisk tærer på psyken din at du faktisk kan smitte barnet ditt med en sykdom som er så dødlig for et spebarn!

til dere andre: tusen takk for oppmuntring, det hjelper virkelig=)

Fy søren som jeg føler med deg! Akkurat sittet og hulket selv etter legebesøk for halvannen time siden. Ba legen pent om sykemelding i dag, er tre uker til permisjonen starter, og jeg har tung jobb som hjelpepleier.Har jobbet fullt frem til nå uten en eneste sykedag. Men tror du ho ville gi meg sykemelding..... nei da!!!!! måtte nesten grine meg til det. Og gjett om jeg begynte å grine i bilen.....blæh! DRITTLEGE

Annonse

Hei!

Ok, håper virkelig ikke at jeg treffer på en sånn lege, tror rett og slett ikke at jeg har psyken til det, knekker så fort sammen for tiden...blæh.... , men i går fikk jeg litt sånn mensmurringer i korsryggen og veldig press foran ( der dere vet ) , så ringte jeg til kordinatorn på F.stad for å spørre hva det kunne være..., der ble jeg selvfølgelig møtt av en veldig dritt kjerring ( sorry språket ) som tydeligvis hater jobben sin. ( Har skrevet om dette på et innlegg her )

I dag var jeg hos jm på kontroll og fortalte henne om dette og sa at jeg ikke ble å ringe mer bort dit før hue til ungen min stikker ut mella bena mine...eh..men sånn blir det når de ikke orker jobben sin. Så rett og slett spurte jeg min jm om jeg kunne få hennes private nr, slikat jeg kunne ringe henne hvis det var noe jeg lurte på, og det fikk jeg!

Sorry, dette ble litt langt, men poenget mitt er at det finns sånne dessverre over alt, vi får bare bite tenna sammen og oppmuntre hverandre når sånt skjer. Det er jo ikke så lenge vi har igjen heller.

Sorry hvis det blir litt vanskelig å skjønne hva jeg mener, men LYKKE TIL OG STÅ PÅ DERE ALLE!!!!!

klem

jeg er den anonyme...wæææ...ganske skummel. Jeg visste ikke at ståa var så ille-tolka det som om du var "vanlig gravid" lei...sorry. Min førstefødte hadde en sånn infeksjon, men fikk rask behandling. Sansynligvis fordi han kom 52 timer etter at vannet hadde gått og streptokokkene kunne vandre fritt opp til bebisen. Har født to friskuser etterpå. Du kan senke skuldrene, for når du har sjekka deg og de vet at du er bærer, så er de veldig obs på dette når babyen din kommer. Lykke til:)

for å si det sånn, så er bim det beste som har skjedd meg i dette helvetes ( unnskyld) svangerskapet. Deilig og få litt oppbacking når du er "nede"..

til shyan...jeg ringte faktisk bort til jm på b3 i stad...har hørt om mange som klager på jm der borte, jeg har heldigvis ikke møtt en eneste en som er dust ennå.."tvi,tvi"! Men de mannlige legene derborte...de kan du faen meg få gratis! de er helt eøendige og jeg skjønner ikke hvorfor de skal utdanne seg inni noe som de aldri kommer til å forstå noe av. Nei jeg mener at: skal man jobbe med gravide, så må man ha prøvd det ut selv! Vi er et eget folkeslag når svangerskapet pågår.Jeg krysser alle fingre og tær for deg=)

gode klemmer til alle=))))))

de sjangsa med ungen til venninna mi også, det hele ente med at ho mista ungen sin på julaften!!! tenkt deg det æ!?! hun hadde svikt i morkaka og spurte om ungen heller kunne komme ut, ho var jo i uke 26 så ungen hadde faktisk sjangs til og overleve, men neeeeeida..her sjangser vi. wops! du mista æ gett.....

jodda ....BRAVO!

Tusen takk IZ_1984,høygravid og lei..., håper det ordner seg for oss begge og alle andre gravide som "sliter" og som ikke sliter. Er glad for bim jeg oxo, deilig å kunne dele tankene våre sammen.

varme klemmer til alle her fra oxo

;o)

Off stakkars du. Du skal ikke høre på hva den legen sa til deg. Du vet selv best hvordan du føler deg. Å hva slags leger sitter å sier slikt da. Det er nå så uprofesjonellt!

Å du må ikke la sånne drittsekker som den legen der få rakke ned på deg, og ikke minst du må ikke ta deg nær av det. For det er ikke den legen verdt!

Du får i hvertfall ha lykke til:) Så får du prøve å hvile deg å slappe av den siste delen av svangerskapet:)

:)

- klem -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...