Mersa og gutta <3 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Synes ikke han har så god effekt av ventolin på kolbe som han hadde av ventolin på forstøverapparat...Synes han er ganske tung i puseten enda...Skal se det ann til i morgen, blir han ikke bedre så kontakter vi barneklinikken for å høre hva vi skal gjøre...
-Mamman- Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Har de konstatert astma eller? Hva slags prøver tar de for å finne ut det på så små barn?
Mersa og gutta <3 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Nei de har ikke det, og man kan heller ikke teste det på så små barn...Men har babyen hatt 3 sånne episoder så kaller de det astma. Dette er bare Magnus sin første, så dette kalte de en astmaepisode. Han hadde ingen feber, og blodprøvene var helt fine. De satt bare i lungene, derfor kaller de det en astmaepisode...Også har jeg, min søster og mine foreldre astma...Ligger nok litt i genene...
-Mamman- Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Ok, var bare nysgjerrig jeg. Var ei på et annet forum som mente at de kunne teste det på små barn, jeg var ikke helt enig jeg da. Samboeren min har astma, det er derfor jeg er interessert i det. Det er jo litt arvelige faktorer med ang. astma. Nå har lillegutt vært syk to ganger på en måned, men det har aldri vært noe å høre på lungene hans, det har sittet i halsen hos han, men han har jo vært så kortpusta og det har pepet i han, så begge gangene har jeg trodd det har vært noe med lungene. Håper Magnus snart blir frisk igjen da! )
Mersa og gutta <3 Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har hatt astma siden jeg var 1 år, og de testene jeg har vært igjennom oppgjennom vil ikke kunne bli gjort på babyer iallefall.. Legen sa også at det ikke kunne testes på barn før de var ca 2 år, før det gikk det på antall episoder. Nå Magnus var syk sist gang pep han mer enn han gjør nå, men da satt det ikke i lungene. Man skal se om babyen puster hardt med magen, gjor han det kan det sitte i lungene, og det er lurt å kontakte lege. Ja, er nok arvelig astma, men mange barn får det likevel i dag...kjipt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå