Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 hei - jeg er nå i uke 32 og har hele tiden fortrengt at jeg skal føde. men nå nærmer det jo seg og har da begynt å lese litt på smertebehandling og fødestillinger. Men siden jeg er førstegangsfødene så har jeg jo lite meninger om hva jeg vil. Jordmor sier at det er opp til meg hva jeg ønsker og vil. Men problemenet er at det aner jeg jo ikke . Er det noen som kan gi meg noen gode råd?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hva type er du da? Det er jo så mye å velge i:) Selv skulle jeg gjerne ha prøvd meg i badekaret, men ser ikke ut til at jeg får det om hun her kommer med rumpa som det ser ut til.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Du finner faktis ganske fort ut når du ligger der å føder hva du vil og ikke vil. Er ikke lett å være 1gangs å skal vite hva man vil og ikke vil før man føder,men er nok ulikt for de som har født mange ganger også,ikke alle gangene er like.. Jeg vet bare at her ble det ikke tid til epidural,kom inn på fødestue på 9cm åpnig så gikk fort,kan jo hende det går fort for deg også=) Og når du skal føde,så ser du selv om det er behagelig å ligge i sengen eller om du vil stå.. Så skjønner godt din frustrasjon,men når du kommer til fødseln så ser du selv hva som er best for deg der og da,og da følger du det =) Du ble kanskje ikke så mye klokere da,men er hvertfall slikt jeg har opplevd det,og jeg er like usikker denne gangen på hva jeg skal og ikke skal,alt gikk så fort sist så hadde knapt tid å tenke før jeg måttepresse Uansett,så husk at det er du som skal ha det så bra som mulig og ikke nøl med å si ifra hva du vil =) Lykke til,komemr til å gå kjempefint skal du se =)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Det er nesten så å si umulig å bestemme på forhånd hvilken stilling du ønsker å føde i eller hvilke smertestillende du kommer til å ønske! Det beste du kan gjøre, tror jeg, er å sette deg godt inn i hvilke tilbud som finnes, slik at du er forberedt på alt:) Jeg hadde bare akupunktur første gang jeg fødte, og andre gang brukte jeg ikke noe smertestillende. Ønsker å føde naturlig oxo denne gang. Mine fødsler har vært kjappe heldigvis. Men dette er veeeeldig forskjellig fra kvinne til kvinne. Vi opplever smerten på 100 forskjellige måter, og det har jo mye å si om fødselen drar ut oxo. Om du blir liggende lenge blir du jo fryktelig sliten, da kan litt smertestillende sikkert hjelpe på å spare på kreftene...? Prøv å sette deg inn i hva som finnes du, og du synes sikkert noe er mer aktuelt for deg enn andre ting. Så, når den store dagen endelig er kommet så er du vertfall forberedt -så får du bare prøve deg frem etter hvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå