Gå til innhold

toving i maskin

-oOOOStorken AirlineOOOo-

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det å tove i maskin, skal jeg ha grønnsåpa i der som jeg har tøyskyllemiddlet eller skal jeg ha det i en vaskeball inni sammens med det som skal toves?=)

maskinen blir ikke ødelagt av all såpa?

er litt grønn på akurat det der...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt grønnsåpe når jeg har tovet plagg. Jeg bruker bare vanlig milo men vasker det på vanlig vaskeprogram og ikke ullvaskeprogram.

Skrevet

takk for tipset, kansje jeg skal prøve det nå når jeg skal tove et vognteppe=)

Skrevet

Når jeg tover har jeg en liten "dæsj" grønnsåpe der jeg vanligvis har vaskepulver. Slenger også inn en olabukse eller et håndkle, så får det plagget som skal bli tova litt ekstra "bank" :)

Skrevet

Jeg tover på 40 grader bomullsprogram, uten såpe av noe slag.

Skrevet

Når vi tover bruker vi enten vanlig 40 eller 60 grader program. Har litt grønnsåpe i såpekoppen som legges inni maskinen med det som skal toves. Ca 1 cm i koppen (den runde). Det fungerer utmerket, og har ikke ødelagt vår maskin. Men med toving er det viktig å tømme den for lo i ny og ned.

Det er også forskjell på det en skal tove. Min veninne skulle tove en genser hun han strikket, som ble for stor. Hun ødela vaskemaskinen sa hun. Litt vanskeligheter for å skjønne hvordan hun klarte det. Men enkelte garn loer mer enn andre, så en må det det litt ann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...