fire i familien Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Jobber nå 50% i barnehage( halve dager). Begynte å jobbe for noen uker siden, så minsten er 1 år. Problemet mitt er at jeg følte meg ganske bra før jeg begynte på jobb og trodde virkelig at dette skulle gå bra. Fikk beskjed av manuell terapeut og lege at nå var det jeg som må kjenne om dette går eller ikke. Og at jeg ikke må presse meg "ned i sumpa" igjen. Syns det er veldig kjekt å jobbe igjen, men det gjør vondt ! Kommer meg gjennom dagene og funker sånn noenlunde når jeg kommer hjem, men har mye vondt...Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for om det er dumt av meg og gå sånn som dette, eller om der er dumt av meg å gi opp. Hvis jeg gir meg så blir det nok omskolering, men det tar vel litt tid før det kommer igang, og jeg har ikke lyst å bare gå hjemme sykemeldt...har vært nok sykemeldt nå .. Er redd for å ødelegge mye for lang tid fremover hvis jeg presser meg for mye. Jeg kjenner jo at bekkenet blir litt værre og værre istedet for å fortsette den bedringen som jeg var inne i før jeg begynte på jobb. Men det er likevel så vanskelig å gi seg....for det kan jo hende det kommer seg etterhvert....og man skal jo ikke sytre, er jo mange som har det værre enn meg... Såååå vanskelig dette her....Dessuten er jeg jo ikke så verst form når jeg ikke jobber (før jeg begynte på jobb klarte jeg å gjøre det meste, det gjorde bare litt vondt hver dag) og da får jeg jo så dårlig samvittighet for å ikke være på jobb.."for det hadde sikkert gått bra" Ikke lett å forstå dette rotet, men håper likevel på noen tanker fra dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8536492-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-trenger-noen-synspunkter-og-erfaringerigjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes du skal høre på kroppen din og ikke presse den for langt.. Du kan jo gjøre vondt mye verre ved å presse på.. Lykke til! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8536492-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-trenger-noen-synspunkter-og-erfaringerigjen/#findComment-8545215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
m den lille Skrevet 11. mars 2007 #3 Del Skrevet 11. mars 2007 Det høres nok ut som om du desverre må ta ut full eller aktiv sykemelding. Har selv jobbet i barnehage, og det er et av de mest krevende, fysiske yrkene jeg har hatt (gå, løpe, plukke opp barn, leke ++). Har du prata med sjefen om det er mulig om du kan gjøre noe annet? Kan du bli gitt "papirarbeid" eller planlegging av ulike arrangement? For å avlaste barnehagepedagogene? Kjenner flere som hadde aktiv sykemelding i barnehage, og det gikk veldig greit. Da er jo en allerede "ansatt" i din stilling, så dere blir bare en ekstra på jobb når du dukker opp, og du kan forhåpentligvis sitte og lese, tegne++ og ikke være for fysisk aktiv. Skjønner jo at du ønsker å være aktiv, men du kan ikke presse deg for mye. Flere som går på en skikkelig smell slik. Ta smertene dine alvorlig! Og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8536492-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-trenger-noen-synspunkter-og-erfaringerigjen/#findComment-8578533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mars 2007 Takker for svar.Aktiv sykemelding er nok ikke det store for meg. Har prøvd det før og klarer ikke å gå hjem når jeg bør. Derfor fungerer nok 50% sm (som jeg har nå) bedre...for da er arbeidsdagen min slutt ett bestemt klokkeslett, noe som gjør at det er letter å gå hjem, event. de andre minner om at jeg er ferdig på jobb for dagen..... Det går sånn noenlunde greit, men det er jo bare fordi jeg gjør lite (ikke noe løping, er minst mulig ute fordi det da blir enda mer gåing og ståing, løfter lite og blir veldig "passa på " av mine medarbeidere.) Jeg gjør en del data arbeid med foto, jobber med barnas permer og sånt, men det er ikke særlig mer papirarbeid til meg...Får litt hvis det dukker opp ting. Prøver en stund til, men er veldig i tvil, for jeg vil jo bli bedre....Det er snakk om resten av livet.......en skummel tanke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8536492-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-trenger-noen-synspunkter-og-erfaringerigjen/#findComment-8597918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå