Gå til innhold

Lurer på dette... trenger råd

Anbefalte innlegg

Hei. jeg må bare spørre. leste om ei dame her som var litt stor før hun ble gravid, og ilpet av svangerskapet la hun på seg 2 kg. så mitt spørsmål er . er det sånn at hvis man har mer å "ta" av når man blir gravid så legger man kanskje ikke så mye på seg???? er selv 178 høy. veide 65 kg før jeg ble gravid. er 26+3 på vei og har gått opp snart 12kg.

siste besøket hos jm så sa hun at jeg ikke burde gå opp 3 kg hver mnd. ble litt stressa av akkurat den kommentaren. får dårlig samvittighet hver gang jeg putter noe i munnen. trenger litt hjelp her.. babyen vokser akkurat så mye som han skal. ligger helt på snittet.

det er ikke det at jeg er redd for å legge på meg for mye, men føler at jeg gjør noe veldig galt hver gang jeg spiser noe usunt...

huff... trenger litt hjelp her...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8536223-lurer-p%C3%A5-dette-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faen, hvor teit går det an å bli egentlig? dette er en side fo de som er 90kg +, FØR de ble gravide, ikke for de som var 65 kg før de ble gravide og er redd for å legge på seg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

blir så utrolig provosert å lese slike innlegg.

Hønsehjerne!

ehem..syns det her blir et teit innlegg,det er faktisk folk som SLITER med vekta her,og så klager du på 77 kg??Du er ganske høy også i tillegg,jeg er litt høyere enn deg,og veier over 100!!!DA kan du begynne å bli engstelig..Du har vel ikke "noe mer å ta av" på forhånd heller da,65 kg på 178 cm er vel ganske så slankt!!!Dette er faktisk 90+!!!!!!

var da ikke meningen å irritere noen. så bare noen andre som også hadde skrevet her selv om de ikke var 90+!!!!

men men greit det. og bare for å legge til så klager jeg ikke på vekta mi. var på bare et ærlig spørsmål.

Annonse

Det var da voldsomt til aggresivitet da for et enkelt spørsmål.

Jeg er selv av dem som veier dobbelt så myesom deg i utgangspunktet, men jeg blir da vel ikke sur for et slikt spørsmål.

For å svare på spørsmålet ditt:

Ut i fra det jeg har hørt så er det mange som veier mye i utgangspunktet som legger på seg mindre i løpet av svangerskapet, jeg er selv en av dem. For min del så har nok det med å gjøre at jeg spiser akkurat det samme som tidligere og så tar babyen litt av energien og da legger ikke jeg så mye på meg (men det er min teori)Men som alt annet så er nok det veldig individuelt. Det er aldri bra for noen å legge på seg mye, selv ikke for dere som er tynne i utgangspunktet.

Noen legger naturlig på seg mye selv om de spiser sundt og passer seg for sukker og fet mat. Så hvis du har et sundt kosthold så ville jeg ikke bekymret meg så mye for hvor mye du legger på deg.. Det er faktisk ikke alle som kan noe for det de legger på seg i svangerskapet (og ellers heller).

Sikkert noen som blir litt gretne på meg og nå, men det får de heller bli...derfor signeres denne anonymt:-)

Helt enig med deg siste anonym! Er selv nesten dobbelt så stor. Lurte litt på hvorfor HI skrev det på dette forumet, men det er da ikke noe problem! Dessverre ikke første gang folk biter fra seg på en så usaklig måte her inne!

Selv har jeg gått opp ca 8-10 kg,og er i uke 30. Har fulgt Grete Roede opplegg under graviditeten.Men legger på meg allikevel. Har ikke fått bevegd meg så mye pga bekkenløsning, så noe av grunnen ligger nok der. Men i teorien så trenger ikke en overvektig å legge på seg noe særlig under graviditeten, men hva som er gjennomsnittet vet ikke jeg.

Men Hi: Det er et forum som heter slankedebatten her, og det kan jo hende du får litt trivligere svar der inne:) Lykke til da!

Unnskyld meg, jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men har hørt at etter ungen er kommet og du er i gang med amming så går du ned ganske mye mest sannsynlig.. leste nettopp om ei som hadde lagt påseg 22 kg i svangerskapet, noen uker med amming hadde hun gått ned 18kg..

Til dere som blir sure:

Er det ikke nettopp vi som veier så mye som klager på folks oppførsel mot oss???? Da burde vel vi kunne oppføre oss selv også, hun sier jo ikke noe galt til oss, hun bare spør om noe... Er selv veldig stor, (godt over 100kg) men vi kan jo ikke bli sinte på folk som veier veldig mye mindre enn oss fordi di har et spørsmål om vektøkning...

Under et normalt svangerskap med en baby i maven er det normalt å gå opp bare 1 kg mnd fra rundt 5 - 6 mnd, det er klart at ho bryr seg om det når hun går opp 3 kg i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...