Paddin Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Eksemmamma skriver : "Viste hjemmesida deres til vår datter, hun trodde det var bilde av hennes hender ! Veldig godt for henne å se at hun ikke er den eneste som er plaget. Vi bor på et lite sted så hun vet ikke om flere, hun er den eneste på skolen...." Ja det er ikke bare bare for disse barna. Etter at vi var i syden ( privat da også ) i mars i fjor, fikk begge barna brun farge og ikke lenge etter hjemkost kom eksemen. Da vi fikk den under kontroll igjen og sommeren kom var huden spesielt til storesøster ( 6 år ) så skjoldete på kroppen og de første tegnene til at dette gikk inn på henne kom. " Mamma, ser jeg stygg ut om jeg går med T-skjorte " Hjertet bare knyter seg når man får slike spørsmål Hun gikk med t-skjorta og aksepterte at dette ikke var stygt.Seier!! Hun er veldig flink til å fortelle alle at hun har eksem. Og har skjønt det med spørrende blikk og rett frem smørsmål fra andre barn. Hun forteller så fint " Jeg har eksem skjønner dere, det betyr at jeg har litt tørrere hud enn andre og får lett utslett. " I barnehagen er det ikke noe problem - alle vet at barna har eksem og det er ingen som kommer med stygge kommentarer. Jeg blir til tider møtt av andre barn som evt forteller meg at " I dag har lillebror klødd litt mye " eller Storesøster og lillebror har eksem, men det er ikke farlig " Det er godt med åpenhet. Håper dette også kan fortesette når storesøster begynner på skolen til høsten også. Hva er deres tanker og erfaringer rundt dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8535667-barn-og-dere-hverdan-med-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei. Jeg er atopiker og var veldig plaget av eksemen som liten. Dette har påvirket livet mitt helt frem til i dag, da jeg fremdeles sliter med dårlig selvtillit. Jeg ble veldig mobbet for eksemet. Medelever nektet å holde meg i hånden, jeg ble kalt for "gamla" osv. pga min skrukkete hud og "gamle hender" ( resultat av for mye kortison). Litt åpenhet rundt årsaken til mine skrukkete hender kunne kansje ha lettet situasjonen litt. Jeg tror det er viktig å fokusere på å skape god selvtillit hos disse barna slik at de kan stå i mot ev. mobbing. Videre fokusere på at man kan se flott ut selv om man har eksem. Min mor kom ofte med hjertesukk som "huff du ser jo helt spedalsk ut", veldig ubetenksomt.... Siden det er blitt så vanlig med allergier og eksem blant barn kunne kansje barnehage og skole kjørt et opplæringsopplegg der det fokuseres på hva eksem og allergi er og hvordan det kan være for dem som er rammet av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8535667-barn-og-dere-hverdan-med-eksem/#findComment-8541547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eksemmamma Skrevet 8. mars 2007 #3 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei ! Kjenner igjen ubetenksomme voksne ja, har overhørt mange ganger voksne si til vår datter :"så fæl du ser ut nå, eksemen din er jammen stygg nå". Mange som lurer på hvordan hun har det starter med å spørre hvordan eksemen er, det er første spørsmålet fra besteforeldre osv,. Måtte si i fra til familien at vi har BARN med eksem ikke barn med EKSEM. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8535667-barn-og-dere-hverdan-med-eksem/#findComment-8544360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eksemmamma Skrevet 8. mars 2007 #4 Del Skrevet 8. mars 2007 Flott dere skal til syden. Vi betalte selv 3 månedsturer til syden 3 år etterhverandre. Det holdt huden til vår datter mye bedre gjennom vinteren. MEN dette er dyrt da ! Ad "opplæringspenger" jeg skrev om i en annen tråd, var jo opplæringspenger ved Voksentoppen jeg mente, ikke syden som jeg kom til å skrive. Har dere søkt om behandlingsreise ? Vi søkte en gang, men fikk avslag. I følge barnelegen var det nesten lotto hvem som fikk, så vi tenker å søke igjen. Bilder skal legges ved søknaden så da må jo deres barn stille sterkt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8535667-barn-og-dere-hverdan-med-eksem/#findComment-8544430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå