Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg fikk også høre at HSG var vondt. Tok undersøkelsen for en mnds tid sin. Jeg hade lest at flere anbefalte å både ta smertestillende og spørre om å få beroligende. En bimmer som hadde født tvillinger mente at HSG undersøkelsen var mye verre.... Så jeg grudde meg litt kan du si...

Jeg misforstod og trodde at man fikk smertestillende på sykehuset... Så jeg spurte om det da jeg kom dit. De sa da at jeg kunne få beroligende, men det var bare for at jeg skulle slappe av - det hjalp ingenting på smerten. Jeg takket nei til det da jeg ikke var spesielt urolig for selve undersøkelsen - det var smertene jeg grudde meg til og de vile det jo ikke hjelpe på uansett.

Men det gjorde ikke noe vondt i det hele tatt! Tror det avhenger veldig av hvordan eggstokkene dine er. (Er de tette, har syster, endometiose etc. der så er det mye verre. Mine viste seg å være helt åpne og fine. Det eneste jeg merket var når de blåste opp den ballongen - da fikk jeg milde menssmerter som varte i en par minutter. Så jeg grudde meg helt unødvendig. Blødde heller ikke noe som helst etter undersøkelsen og det det hele var over på 15 min.

Du kan som sagt ta ibux el. lign før undersøkelsen om du er redd for smerter. Man skulle ikke ha sex i mellom første menstruasjonsdag og HSG undersøkelsen. Etter undersøkelsen er det en viss infeksjonsfare så om man får store blødninger eller feber i etterkant må man ta kontakt med lege. (jeg ventet med sex etter undersøkelsen til jeg fikk påvist positiv EL - test. Ville ikke gå glipp av en pp, samtidig som jeg ville unngå infeksjon).

Lykke til, det går nok helt fint :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8535619-hsg-vondt/#findComment-8536729
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...