Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte ei jente for snart 3 år siden. Jeg våknet kl 07.00 og måtte reise til sykehuset. Kom fra 10.30 og hadde da 8 cm åpning!! Gullet ble født 19.35 samme dag. Hadde fått epidural og jm tok vannet mitt og åpning krøyp til 6 cm.. dem sa det kom til å gå fort neste gang...

Men jeg tenkte på en ting:

Siden jeg hadde 8cm når jeg kom på sykehuset(etter bare 3,5 timer).Lurer på om jeg rekker fram til sykehuset denne gangen.. Håper jeg føder noen få dager før termin. gikk 5 dager over sist.

hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte fort sist,og har fått beskjed om å komme med en gang jeg kjenner noe, har også da 30min å kjøre,sånn ca..pluss må plassere lillegutt en plass.

Fikk rier kl.06, kl.10 var det ordentlige rier, kl.12.45 var han ute etter å ha hatt pressrier siden ca. kl. 11.30, kom meg ikke inn på fødestue før jeg hadde 7-8cm åpning,så gynekologen på sykehuset sa at det kom sikkert til å gå fort denne gangen også.

Det sies jo at 2gangs føder forter,men ingen regel uten unntak =)

Skrevet

Jeg har ca 1 times kjører+ at jeg må settet storesøsteren et sted jeg også! husker jeg satt i bilen med maks 3 min i mellom riene. glad det går fort da. slipper å "tenke" så mye på smertene.. hihi

Gikk veldig fort hos deg da :)

Skrevet

ja,ikke sant,var litt greit at det gikk såpass fort,hvertfall for meg hehe =)

Fikk ikke så mye tid å tenke på at ting var i gang før de virkelig var i gang,viste nesten ikke selv at jeg hadde rier,og legene ville ikke skjekke åpningen pga prematurt vannavgang,men så kom en snill jordmor å skjekket,og fant ut at vi skulle rett på fødestua,og den lille turen ned i gangen som tok 2min, da hadde jeg gått fra 7-8cm åpning,til 9-10 da jeg kom inn på fødestua,så gikk fort ja =)

Men så kom lillegutt i uke 35 også,vannet gikk natt til 30mars,han kom 1april =) så vet ikke om det kan ha noe å si,men gynekologen sa hvertfall når jeg spurte,eller han spurte meg faktis,om jeg fødte fort med lillegutt,og det mener jeg da at jeg gjorde,hehe,og det sa han seg enig i,og at jeg måtte bare komme med en gang jeg kjente noe da =)

Så tror du gjør lurt i å hvertfall dra en tur til sykehuset,omså for en skjekk når du kjenner ting,og dere har jo 1t å kjøre,er jo et stykke det,da blir dere neppe sendt hjem,også får vi satse på at det går fort for oss begge denne gangen også =)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...