Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 er i uke 28+2 idag, å den siste uken har lille gutten min vært veldi slapp på en måte..vet at han lever for jeg kjenner at han beveger seg inni der og sånt, men han sparker liksom ikke.. kan være et lite spark en sjelden gang, men ellers har jeg bare kjent liv med at han beveger seg litt.. vis dere skjønner?? er det jeg som er over bekymret, eller ville dere også reagert? å ville dere ha kontaktet lege? eller er d helt normalt? hehe, førstegangs hær jah.. setter pris på alle svar:)
Jente1980 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hvis du er bekymret så synes jeg at du skal ta kontakt med jordmor. Du kan jo ringe føden nårtid som helst, der er det alltid JM på jobb. Det er som sagt mange ganger tidligere her inne, bedre med en telefon for mye, kontra en for lite:) Så lenge du kjenner liv så er nok alt i sjønneste orden, men man skal lytte til seg selv mener jeg! Spør JM om det er vanlig at det over noen dager er mer stille enn normalt i magen osv... (Ville som du sikkert forstår heller kontaktet JM istede for en lege!! )
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 takk for svar.. venter til i morgen vertfall så vis d ikke har skjedd noe til da ringer jeg jordmora.. men hva gjør di vis jeg ringer å klager på lite liv.. gir di meg en ultralyd bare fordi jeg er litt bekymra eller? er jo eneste måten å sjekke at alt er som d skal er det ikke?
mai-bebbis ble apriljente Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Heisan! Jeg var selv bekymret i ca uke 28. Hadde knapt kjent liv de siste 20 timene. Tok telefonen til fødeavd og en superkoselig jordmor ba meg komme ned. De målte EKG og tok UL. Alt var perfekt og jeg fikk beskjed om å starte med "sparktelling" og for all del ta kontakt igjen skulle det fremdeles være lite liv. Dette er noe fødeavdelingen tar (skal ta) alvorlig og man skal IKKE være redd for å ta kontakt. Heller før enn senere..
mai-bebbis ble apriljente Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg mente CTG.. bare denne halsbrannen hadde gitt seg så jeg kunne ha sovet om natten i stedet for å sitte her og gjespe..
shayan_jente_04.04. Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 hei! jo lenger ut i svangerskapet du går, jo trangere blir det i livmorn og da blir det færre spark men heller mer bevegelser. så for meg hørtes det ikke galt ut. men selvsagt, er du i tvil ring og sjekk dette!!! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå