Gå til innhold

Teori om kvalme er et godt tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en plass, og hørt fra enkelte,som har erfaring med at morgenkvalme er et tegn på et levedyktig foster? En jeg snakket hadde mistet første gang i uke 9, og hadde ikke hatt noe tegn til kvalme. Samme dama har fått 2 barn i ettertid, og vært ganske så kvalm med begge. Flere som tror på denne teorien? Jeg er kvalm hele døgnet, og prøver å trøste meg med at går dette bra, behøver jeg ikke gjøre det igjen med det samme.. ;) starter på uke 10 søndag, har allerede vært til to gyn.ul.pga plager, sett og hørt hjerteslag og alt virker bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg hadde MA i første svangerskap som ble oppdaget på ul i uke 13. Noe av det jeg merket selv var at symptomene forsvant. Jeg var veldig kvalm de første ukene, men det ble helt borte. Nå er jeg i uke 11 og fremdeles veldig kvalm. Var på ul for et par dager siden pga blødninger og spurte samtidig legen min om dette med kvalme. Han fortalte meg at kvalme var et veldig positivt tegn for da var alt som det skulle være, så jeg støtter teorien. :)

Skrevet

Først og fremst, det er mange som ikke er kvalme i et svangerskap, det trenger ikke bety noe som helst. Litt viktig å ikke skremme noen unødvendig her.

Men kvalme er et godt tegn, og det er jo godt å tenke på for oss som er kvalme, at det faktisk er litt betryggende.

Jeg har vært gravid 3 ganger før den 3. gangen var helt anderledes en de to foregående, jeg var i veldig god form de 2-3 siste ukene. Det endte i SA...

Skrevet

Jeg har 2 store barn fra før. I de svangerskapene hadde jeg nesten ingen symptomer foruten ømme bryster. Var gravid i høst som endte i MA. Var kvalm fra starten av og hadde ømme bryster. Skjønte det var noe når symptomene forsvart og det ble da påvist MA etter en uke.

Denne gangen har jeg vært mye kvalm og har ekstremt ømme bryster, men noen dager er jeg mindre kvalm enn andre. Legen har gitt beskjed om at det er helt normalt så lenge jeg fortsatt har andre symptomer og at de ikke er blitt borte..... Som sagt; noen dager er bedre enn andre med graden av symptomer...... De to andre barna mine som jeg aldri var kvalm med er to friske jenter som aldri har vært alvorlig syke....

Ikke tenk så mye på det - nyt istede tiden du har foran deg......Lykke til......

Skrevet

Med førstemann var jeg ikke kvalm en time, og hun er sprell levende og helt perfekt. Det er helt normalt å ikke være kvalm.

Denne gangen kjenner jeg det dersom jeg blir sulten, så jeg småspiser hele dagen.....

Skrevet

jeg er enig med litenspire, unødvendig å uroe noen her! Vi er forskjellige og har alle forskjellige svangerskap.

Jeg foreksempel er IKKE kvalm, har lite symptomer, er veldig redd for at det skal gå galt pga sånne rykter som dette (hatt en sa) og blir ikke veldig beroliget av sånne inlegg som dette. Var til kontroll i dag å så hjerte banke og alt så normalt ut. DET forholder jeg meg til.

Er det andre som ikke er kvalme behøver det ikke å bety noen ting!

20-30% av oss er faktisk IKKE kvalme, bare heldige!

Skrevet

Har også hørt at kvalme er et godt tegn, men var ikke kvalm en eneste dag på mine to forrige svangerskap. Først gang fikk jeg tvillingjenter. Har også hørt at man gjerne er kvalm når man venter jenter, og iallefall når man venter flerlinger. Er nå i 8 uke, og DENNE gangen er jeg kvalm. Tror ikke det finnes noen fasit på noe.

Skrevet

Var ikke noe kvalm i mitt første svangerskap. kun en morgen..

Og har en frisk og rask ettåring i dag.

Hadde egentlig ikke så mye symptomer bortsett fra ØMME bryster og stikkinger og strekk nederst i magen..

Samme nå, ikke så ømme bryster men kjenner de er tyngre.. Og stikkinger nederst i magen og mensmurringer..

Skrevet

nei,beklager, misforstå meg rett, for all del! jeg burde kanskje nevnt at jeg nå kun refererte til oss som ER kvalme, og at dette kanskje kan være en trøst for dem som er plaget.. jeg kjenner mange som har sunne friske unger og som ikke har hatt en plage i svangerskapene! tror de fleste blir informert om alt sånn hos jordmor, det er i allefall meningen, så om noen føler de har fått for lite info må de si fra på kontroll! selv begynnte jeg ikke å bli plaget før rundt uke 6, og har lest mange plasser at skulle det forsvinne skal jeg ikke bekymre meg men bare være glad ;)

Skrevet

Jeg skjønte jo at du ikke mente det slik. Det bare slo meg når jeg leste det, for det er jo ofte innlegg fra jenter her som ikke synes de har nok symptomer. Synes bare det var greit å understreke at kvalme ikke er en nødvendighet for et langt og godt svangerskap.

Men for oss som sliter med det er det jo en trøst, har måttet ty til den trøsten noen ganger de siste ukene må jeg innrømme...ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...