Gå til innhold

Mange som tjener under 6G?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff...

Selv tjener jeg rundt 300 000 og med 80% permisjon så blir det jo en del mindre i måneden. Har noen venninner som sitter og klager på at de nå "bare" må tjene 6G, som er 377 000 eller noe slikt, og synes det er grusomt....pga økonomien osv. Da blir jeg så provosert....De skulle bare ha visst liksom.......

Måtte bare får ut litt aggresjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er vel at om man tener en del over 6G så har man et forbruk og som tilsvarer denne inntekten. Lån og faste avgifter som skal betales.. Er hardt for økonomien å måtte gå ned til 6G og kanskje 80%, for de som har råd til det (noe som faktisk for mange ikke er mulig pga lån)...

Selv om du synest at vennene dine syter unødvendig så kan det være at det faktisk blir økonomisk hardt for de å gå ned til 6G i permisjonstiden!

Skrevet

Hei Hei,

Joda, jeg skjønner godt at mange kan slite om de må ned til 6G pga lån og forbruk osv. Akkurat i det tilfellet der jeg "klagde" på mine venninner, så har det seg slik at når det gjelder lån osv, sitter vi mye strammere i det...Mens de har et annet forbruk ja.....jeg har ikke råd til manikyr og pedikyrer og dyre solbriller og merkeklæ'r,,,,,,;)

Skrevet

hei

jeg har også en årslønn på rundt 300 000. Skal ha 80% lønn nå og da går jeg ned fra 25000 til 20000 brutto i måneden. Får ca 2500 mindre utbetalt i måneden. men vi har redusert barnehagen til gutten fra 100% til 60 % nå når jeg har permisjon. Da gikk regningen ned fra 2630 til 1720 kr i måneden, samt at vi får kontantstøtte på ca kr. 661 kr i måneden. Så resultatet ble ikke så ille allikevel. Problemet er bare at når man har permisjon og går hjemme så bruker jeg mer penger enn ellers. Lett å trille en tur til butikken og handle litt småting.Men vi skal nok klare oss ellers hadde vi aldri planlagt en til. Lykke til alle sammen

Skrevet

Jeg tjener vel noe rundt 150 000 pr år (det er 75% stilling)

jeg har jo ikke noe med det når folk tjener mer enn meg, men blir irritert når folk klager over dårlig råd og tjener 100 000 mer enn meg pr år.

Vi hat hatt en samlet årsinntekt på rundt 150-170 000 det siste året og før det lå vi på 100 000 samlet!! Nå er sambo endelig i full jobb igjen og da vil vi få en samlet årsinnt. 350 000 - 380 000.

Vi har ikke akkurat levd "fett" kan man si, men nå har det endelig snudd seg rette veien!!

Skrevet

Forstår du blir provosert, for det er jo et luksusproblem. Tjener selv over 6G, men får dekket resten av arbeidsgiver, så får uansett 80% av full lønn.

Må si at vi hadde merket det om ikke, for vi har både huslån og billån. Forsikringer og alle andre utgifter krever jo også sitt. Men vi kunne kjøpt en billigere bil, ikke spist "flotte" middager så ofte, og brukt mer arveklær osv. istedet for å kjøpe alt nytt... Så, vi hadde jo klart oss fint uansett, men det er rart med det.. Jo mer penger man har, jo mer bruker man. Vil også si at jeg aldri går til hudpleie eller manikyr og sånne ting. Det har jeg faktisk ikke råd til. Men jeg går til frisøren og farger og klipper håret da, det er "min luksus"... Kjøper alltid klær på salg, og føler ikke jeg lever noe luksusliv... Men vi pusser opp huset, og er veldig fornøyd med totalrenovert hus med nytt bad og nytt kjøkken:-)

Til slutt vil jeg si at jeg ikke klager, er vokst opp i en familie med dårlig råd, og vet at jeg er heldig som eier mitt eget hus og kan ha egen bil osv. Så vil bare si at jeg også blir provosert av folk med god råd som klager over å få litt mindre. Man får jo klare seg med det man har...

Skrevet

Selv tjener jeg under 6 G, er ganske nyutdannet ennå. Men jeg er så heldig at jeg har kapret en mann som tjener mye mer. For oss hadde det vært ganske katastrofalt om rollene hadde vært omvendt og han måtte ut i permisjon og ikke fikk dekket det over 6 G av arbeidsgiver. Vi har jo et lån på leiligheten, bil etc.

Skrevet

Jeg tjener bare ca 170000 i året, og skjønner ikke hva folk klager etter. Folk som tjener 100-150 000 mer enn meg i året klager over dårlig råd - blir irritert!

Jeg gikk mye ned i lønn da jeg skiftet jobb. Jobbet 100% som servitør tidligere, og tjente da ca 240000 i året. Nå har jeg 75% stilling som selger i perfymeri:) MYE kortere arb.dager, NORMALE arb.tider, lettere fysisk jobb, mer tid til ungene + mer fritid, MEN mindre penger....men vi klarer oss. Vil heller trives med jobben, og ha et fint liv enn å ha masse penger. Mannen min tjener heldigvis en del mer enn meg da:))

Skrevet

Jeg slenger meg på kritikken.. Jeg synes det er urettferdig når man har jobbet og slitt i mange år for å komme opp på et visst inntekstnivå, så skal man bli straffet ekstra hardt med enda mindre enn 80% av inntekten i permisjonspenger. - Man beregner faktisk utgiftene sine til de inntektene man har, og da vil et så stort sprik i inntektene det året man er ute i permisjon bli et veldig stort gap og kan føre til økonomiske vanskeligheter...

Synes dine venninder har all grunn til å surve over det. Mange jobber hardt med utdannelse og i jobben de har for å fortjene den lønnen de har. Og det er avlegs å mene at man ikke skal tjene mer enn 377 000 i året.. Med 8 års utdannelse og en del års arbeidserfaring og slit så mener jeg at jeg har gjort meg mer enn nok fortjent til den lønna jeg har!

Skrevet

selv tjener jeg 420 000 i året, og taper masse på å gå hjemme selv på 100% lønn.... taket er jo 1346,- dagen før skatt på trygdekontoret...

har i tilegg valgt 80% lønn, for å få full tid. dette må jeg faktisk vurdere etter første utbetalingen nå i mars.... om jeg har råd til å tape disse kronene. trekker jo 9000,- bare i huslån hver måned, og dette er alene....

Skrevet

syns du er heldig jeg som tjener så mye som 300 000. Jeg har ikke tjent mer enn maks 200 000 siden jeg begynte å jobbe..

Skrevet

Jeg skjønner godt at ting kan bli vanskelig for deg da.. Jeg synes også at det er urettferdig at om man tjener godt så skal man straffes enda mer for det. Hva for slags kommunistisk system er det vi lever i som mener at alle skal tjene det samme? Enkelte har gjort seg fortjent til høyere lønn.. Enten det er yrkesvalg, lang utdanning og hard jobbing.

Skrevet

Hei Hei,

Jeg forstår synspunktene til alle sammen her. Tror vi setter en strek her jeg.....Alle er vi forskjellige og har det forskjellig, og innlegget mitt var i alle fall ikke ment som den typiske "norske sjalusien" Er det noe jeg ikke liker her i landet så er det denne sjalusien og mentaliteten over at alt skal være likt. Beklager om noen ble provosert....Ble bare litt irritert den dagen jeg pratet med min venninne.....Huff...sånn er det bare av og til.

Ha en flott dag og lykke til alle sammen!

Skrevet

Jepp, jeg tjener under 6G, og klarer meg fint med det :-)

Skrevet

Jeg er student jeg, og har ingen inntekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...