Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som tidligere har prøvd eller prøver akupunktur for å modne livmorhalsen mot fødselen? Kunne tenkt meg å prøve det denne gangen, men lurer på hvem som gjør det..alle som driver akupunktur? Og har noen erfaring (positiv) med at det faktisk kan ha hjulpet til lettere fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver meg på det denne gangen:) Jeg har bare vært der en gang da, og det var i går og effekten har vært at jeg fikk en del kynnere og nedpress enn så lenge. Skulle ha ca 4 ganger før terminen, og gå da en gang i uken, så om du skal ha akupunktur så bør man vel starte sånn rundt 36 + 0:) Snakk med lege eller jm du bruker, de har helt sikkert noen de vil anbefale som setter slik akupunktur:)

Skrevet

Eg skal ta det den her gangen. Min svigersøster fekk ei behandling rundt termin og det gjorde susen.

Her i mitt fylke får vi ikkje sånt før du er 38+0. Då skal det ikkje være nødvendig med så mange behandlinger, fordi du er så nær ferdig allikavel.

Kan ikkje forstå at ein skal få det fra uke 36+0. Ka då om det virker på første forsøk? Det må då være feil...

Her i Helse Vest får vi det gjennom fødeavdelinga, og jordmødrene der.

Skrevet

Jeg har også hørt at det kun er fra uke 38 det er vanlig å praktisere dette, man ønsker jo ikke at noe skal skje før denne uken. Selv om jeg tror det skal mye til for at fødsel skal settes igang, det er jo ikke poenget med modningen.

Skrevet

Tror de setter to forskjellig steder i forhold til modning og fødselfremkallende akupunktur, men det skal jeg ikke si så mye om. Ellers sto det vel om modningsakupunktur i siste gravid eller var det foreldre og barn nr før dette som er i salg nå, og der var det noen som fikk akupunktur alt fra 35 + 0 mener jeg. Selv så har jeg 23 dager igjen til terminen:)

Skrevet

hei,jeg går til en homøpat/akupuntør pga bekkenløsning.Skal begynne med modningsakupuntur i uke 36(er uke 35 nå)Jeg har siden uke 26 vært plaget med veeldig kraftige kynnere og begynte hos hun for å hjelp til å "roe"livmoren.Dette har hjulpet veldig,stor forskjell.Så i og medd at jeg har hatt risiko for prematur fødsel var jeg naturlig nok litt skeptisk til modning(hva om det går FOR fort?)men hun er ekspert på dtte,jobber bare med svangerskapsrelaterte ting og har lang erfaring.Hun sa hun aldri hadde opplevet at det satt i gang noe som helst,bare forbereder og gjør fødselen lettere..Kjenner flere som har godt til henne og alle har hatt fødsler på under 8 timer!

Så jeg prøver dette!

lykke til!

Skrevet

Jeg har også hørt positive erfaringer som har resultert i raskere og lettere fødsler..derfor velger jeg å prøve det. De som driver med det, gjør det jo ikke hvis det kan sette igang fødselen.

Skrevet

ja, jeg har tenkt på å prøve dette denne gangen... er enda bare 34+0 og skal til jordmor i morgen. Skal da høre med henne om hun har noen å anbefale... det har hun helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...