Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Del Skrevet 7. mars 2007 Det ligger sikkert tråder om dette, men jeg velger å lage en ny. Jeg har opplevd en EXU selv. Det forløp seg slik at jeg fikk positiv graviditetstest, var gravid i en uke da jeg begynte å blø. Fikk konstantert SA. Etter fire uker hadde HCG steget betraktelig, og jeg hadde en graviditet i egglederen. Jeg vet om mange som ikke oppdager det på denne måten, men som går med det så lenge at egglederen sprekker og de må inn på sykehuset og opereres i en hast. Spørsmålet mitt er egentlig; går det an å likevel ha en exu hvis man har hatt mensen, tempen har sunket som den skal og man ikke har tegn til graviditet? Jeg har angst for å oppleve det igjen, og i de siste dagene har jeg vært kvalm, oppblåst, hatt hodepine og vært veldig trøtt. Hadde mensen for to uker siden, og skal dermed etter mine beregninger ha EL i disse dager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8533858-dere-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-en-exu/
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Ikke så vidt jeg vet......hadde en EXU i høst, like etter en SA (fikk aldri mensen tilbake etter den) så jeg testet med en graviditetstest, og den slo svakt ut...testet to dager senere - det samme, like svakt. Tok kontakt med div leger, men de sa at det var bare å ta det med ro...sikkert bare hcg ennå i kroppen, men neida...hasteoperasjon og det hele med indre blødninger....MORO!!!!! Så for å svare deg, vil jeg si at du bør søke på nettet etter gravid utenfor livmor, og der vil du se symptomene...bla teste pos på gravtest, mensen ikke kommer osv..... Jeg vet hvordan det føles...har selv vært helt oppspilt og redd pga å få dt en gang til...tok nærmere 4 mnd før jeg har roet men LITT ned, men det er tung, og kjenner konstant etter smerter osv. Håper din lege har sagt at du vil få oppfølging når du en gang tester pos igjen....for det har du rett på!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8533858-dere-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-en-exu/#findComment-8542844
togutter-08og10 Skrevet 15. mars 2007 #3 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei. Jeg har opplevd xu i helgen, legen min visste ikke hvor langt jeg var på vei og ventet med å sende meg videre til sykehus, det skulle han ikke gjort for det endte opp i indreblødninger og full blålysinnleggelse. Sier ikke dette for å skremme deg, men hvis mageføleslsen er gal så be om sjekk på sykehus. Operasjonen jeg har hatt og de vonde dagene etterpå unner jeg ingen. Har hatt mye smerter. Jeg hadde heller ingen gravidtegn annet enn trøtthet, men blødde hele tiden bare litt når jeg hadde vært på do. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8533858-dere-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-en-exu/#findComment-8641030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå