Gå til innhold

Vonde kynnere - tur til Ullevåll

Lilleprins og mamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

Tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg omd et jeg opplevde i dag for å høre om det er noen andre av dere som har hatt noe av det samme.

Fra jeg stod opp i dag tidlig og til jeg kom hjem har jeg slitt med vonde kynnere som har kommet og gått i flere timer. Magen strammet seg noe voldsomt for så å slappe av noen minutter før den strammet seg igjen. Fikk så smerter nederst i underlivet, bak i ryggen og nedover bena. Ble til slutt stresset og prøvde å få tak i både fastlegen min og jordmoren - uten lykkes. Til slutt så kontaktet jeg Ullevåll sykehus i kveld og beskrev hvordan dagen min har vært. De ba meg komme inn fordi de var redd for at en fødsel kunne være i gang. Herregud tenkte jeg når vi satt i bilen på vei til Ullevll - det er jo 8 uker til termin enda...

Når jeg kom til Ullevåll ble jeg tatt godt i mot. Tok diverse prøver - urinprøve, CRC og blodtrykk. Deretter var det innvendig og utvendig UL, samt måling av livmorhalsen. Alt så heldigvis bra ut og det var ikke noe tegn til fødsel. Så glad jeg ble!! Fikk beskjed om å dra hjem og slappe av og ringe tilbake hvis det skulle skje igjen. De er helt fantastiske på Ullevåll.

Men jeg var stresset og redd før vi fikk svarene på UL og alle prøvene. Legen som undersøkte meg sa at lilleprinsen var en veldig aktiv krabat - han var så urolig at hun ikke fikk tatt alle mål av han. Han ligger i sete. De vil kalle meg inn til ny UL om et par uker for å se om han har snudd seg. Skal til samtale om planlagt keisersnitt i neste uke. Blir spennende.

Måtte bare dele historien med dere. Nå kjenner jeg at kroppen er sliten etter en lang dag så jeg hopper til køys.

:-)

Fortsetter under...

Hei Lilleprins i magen!

Godt å høre at det ikke var tegn til fødsel, og at alle prøvene var fine. Vi har jo termin på samme dag, og det er for tidlig for Lilleprins å komme nå!

Jeg også kjenner masse kynnere, men har ikke tenkt på om det kan være noe farlig. Jeg skal på kontroll på mandag, så får høre mer med dem da.

Håper du får slappet av nå som du har vært til kontroll, og at du tar kontakt med sykehuset igjen dersom det skulle komme på nytt. Kjekt å vite at de er så tilgjengelige dersom vi lurer på noe.

Regner med å se deg neste tirsdag, så får få mer oppdatering da :-)

Ha en fin dag!

Uff, her kjenner jeg meg igjen. Sist jeg fødte for snart 3 år siden, hadde jeg det litt slik. Slimproppen gikk 6 uker før termin, fikk smårier og var på sjukhuset...3-4 ganger. Lå der over natta, tok ul og prøver. De kalte det modningsrier. Utrolig slitsomt. Alle trodde jeg ville føde lenge før termin, men den som gikk 11 dager over var meg....Prøvde å få satt igang litt før fordi jeg var så plaget; hadde sår på spiserøret etter måneder med halsbrann og oppkast, hadde bekkenløsning og uvi og smårier, men nei. Legene sa at ungen hadde det bra, og da var det ikke så farlig med meg. Greit å vite.

Håper det roer seg for deg, og at du kan nyte de siste ukene. 8 uker før termin er jo litt i tidligste laget, men ikke dramatisk, tross alt.

Hei alle sammen!!

Takk for svarene deres! Det var veldig koselig.

I dag er det mye roligere. Kynnerne jeg har hatt til nå har vært snille og mer rolige enn de var i går. Hjalp nok også med en god natt søvn.

Var veldig betryggende å få svar på prøvene de tok i går og se at lilleprinsen hadde det bare bra der inne. De antar at han nå veier mellom 2,1-2,4 kg. Han ligger 8% over gjennomsnittet og det er jo veldig bra. Nei, håper han blir værendes der inne en stund til ja.

Coscos - ja vi sees på treffet i neste uke.

Takk for hilsen alle sammen og lykke til hos dere også! Ha en fin dag!! :-)

Annonse

Hei Lilleprins i magen!

Så godt at kynnerne har avtatt: )

Ser at babyen din ligger 8 % over gjennomsnittet, det er mer enn jeg kan skryte av....

Har kommet fra Ullevål hvor jeg har hatt ny UL i dag, og babyen i min mage legger så absolutt på seg for lite - veier 950 - 1000 gram nå.

Han har ikke vokst nevneverdig de siste 2 ukene i magen (hodet og lengden har han vokst i, så den totale vekten har økt), og vi ser at motstanden i navlesnoren stadig øker (og normalt skal den helst gå nedover på dette stadiet i svangerskapet).

Har hatt daglige CTG-målinger siden fredag i forrige uke i tillegg, men disse er fine. Betryggende at jeg blir fulgt opp så godt.

Er vel pr. definisjon innlagt nå, men har fått lov til å være hjemme på kveld og natt, og det gjør mye synes jeg. Har tilbragt et par timer på obs-posten hver dag.

På kontrollen i dag antok legen at de sannsynligvis henter ham ut i neste uke, men han skulle ta en prat med barnelegen først, og så skulle vi avvente til ny UL på mandag for å se på resultatene der.

Derfor litt usikkert om jeg får vært med tirsdag.... Snakkes gjør vi uansett før eller siden: )

Hei Maggi!!

Ja det er deilig at de har roet seg ned. Kommer til å kontakte Ullevåll igjen hvis det skulle øke på i menge og smerte.

Han prinsen din er ikke mye stor nei forhold til min. Men det er vel positivt at han nærmer seg 1 kg? Ja du skal være så glad for at du blir så godt fulgt opp av legene på obs-posten. Der er de så flinke!!

Skjønner at du synes det er godt å komme ut på "perm" etter å ha ligget inne på obs-posten. Har vært der selv et par ganger og jeg holder på å gå på veggen etter noen timer. De er veldig hyggelig de som jobber der og de man deler rom med men det er noe eget med å være hjeme. Man slapper mer av.

Spennende da at di kanskje henter han ut i neste uke. Er du nå i uke 30? Du har vel kommet så langt som du kunne håpet på. Blir spennende å se om du kommer på treffet på tirsdag. Du er nok den første av oss som får holde mirakelet ditt i armene dine snart. Du må holde oss oppdatert. Du går inn i veldig spennende uke.

Lykke til!! Ja snakkes gjør vi uansett!! God helg!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...