Gå til innhold

November: Blir så fortvila!!


vibeke84+lille frk. Eva-Lill:)

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon.. sambo skulle legge vesla tidligere i kveld, la henne i vognbagen som vanlig.. så ba han meg komme opp på soverommet og lukte nedi bagen, synes det lukta rart.. Det synes jeg å, så vi skrudde på lyset for å ta en nærmere titt. Der var det en stor våt flekk, kattepiss! Over hele hodepartiet der vesla lå, tok henne opp og saueskinnet vår GJENNOMVÅTT! Det er jo vanskelig å få øye på, siden det er så lys farge.. Takk gud for at han oppdaga det, hvis ikke hadde vesla liggi i kattepiss i natt! Så da måtte vi opp med henne, skifte, vaske og legge henne i senga vår. Bagen er vel ødelagt, pisset har trengt igjennom til bunnen og inn i treplata. Skinnet og trekket har vi kasta i vaskemaskina, det rannt av det.. Faen, blir så oppgitt! Nå har pus egentlig fått nok sjanser, vet ikke om vi orker mer av inne-pissinga. Hu har vært husren helt til Eva-Lill kom i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så utrolig frustrerende!!! Hadde blitt kjempe forbannet hvis jeg hadde opplevd noe sånt.. Men kanskje katten din er sjalu? Kan de bli det? At hun markerer seg i forhold til datteren din.. Så på frokost tv en dag, at det finnes en spray som du kan spraye på de stedene du ikke vil at katten skal gå.. Det luktet vist ikke noe, men katten merket lukten. Du kan jo høre i en dyrebutikk om de har noe slikt.

Har hun gjort ting før siden du sier at hun har fått nok sjanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har tissa i gangen en del ganger, og på noe av vognutstyret til vesla. Det som er så provoserende er at hun er FULLSTENDIG klar over at hun ikke har lov å være i gangen, eller i nærheten av babyutstyret, for hun piler avgårde når vi tar henne på fersken. Det er ikke så ille når det går ann å vaske det bort, men vet ikke helt hva vi skal gjøre med bagen. Mulig hun er sjalu, men det er jo ikke stort vi kan gjøre-vi prøver jo å gi henne så mye oppmerksomhet som mulig. Ja, vi får prøve den sprayen, men hvis den ikke hjelper vet jeg ikke altså..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars dere! Tror dere kanskje må prøve å finne et annet hjem til pusen, for når de først begynner med markering inne slutter de aldri med det! Vår jentepus ble sjalu og syk - sluttet å spise, satt bare og kikka på meg med triste øyne og lunta rundt omkring. Hun kom heldigvis over det, og nå koser hun til og med med lillejenta! Men vi har allerede omplassert en pus pga tiss inne og bæsj på verandaen. Han gav seg aldri - og jeg vil ikke ha sånnt svineri i hus med små barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke så mye mer vi kan gjøre nå.. så trist, jeg har jo hatt pus i mange år før vesla kom til verden:( men som du sier, vi kan jo ikke ha sånnt svineri i huset. Jeg overtok katten da jeg jobba for dyrebeskyttelsen for noen år siden, så hun er omplasseringskatt i tillegg.. huff, det gjør jo ikke saken noe enklere når hun har blitt så trygg på oss. Men det blir jo vanskelig å finne en ny familie til henne hvis hun skal fortsette med inne-tissinga! Eller kanskje det bare har noe med vesla å gjøre.. Nei, vi får prøve å finne et hyggelig gammelt ektepar som kan gi henne den oppmerksomheten hun fortjener, så kanskje hun kan få være ut i tillegg - det får hun ikke her pga borettslagregler.. men hun har veldig lyst stakkar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...