Gå til innhold

Luftsmerter etter amming - ikke etter flaske

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter åtte ukers strev med pumping og flaskemating (etter en stund sølte han bort alt for mye med kopp, så vi gikk over til flaske mot bedre vitende) har min sønn, født fire uker før termin, nå endelig tatt puppen. Dette er vi veldig glade for (selv om han spiser mye oftere nå enn da han fikk flaske), men han får så mye vondt i magen nå, spenner seg og sutrer - og fiser hele tiden. Slik var det ikke da han bare fikk flaske. Han raper mye kraftigere etter flaske enn etter pupp.

Noen som har noen tips?

Fortsetter under...

Har ikke noe tips, jeg bare llurer på en ting, hvordan fikk du han til å ta puppen? Tok han den bare en dag liksom? La du han til ved hver mating? Sliter litt med å få min til å ta pupp, min er bare to uker da, men er litt utålmodig her jeg.

Takk for raskt svar!

Jeg ammer nesten bare liggende. Og problemet er at det ikke ser ut som om han sluker luft på puppen - eventuelt må det være mens han søker seg på plass.. kanskje jeg kan prøve å holde ham fast så han ikke får vinglet så mye før han tar skikkelig tak.

Har ikke prøvd Minifom - hva er det egentlig?

Hei,

det var MASSE mas, og helsestasjonen ga elendige råd om mating på faste klokkeslett og smokk i stedet for mat om natta... som jeg ikke fulgte, men det eneste som funka var å få Ammehjelpa på hjemmebesøk, og hun ba meg holde puppen vertikalt i stedet for horisontalt inn i munnen hans hvis du skjønner... pluss sørge for at han har mye nok pupp i munnen, men det har du sikkert hørt.

Annonse

Hadde besøk av helsesøster og har vært en tur hos henne og, men føle rikke det er så mye hjelp egentlig. Problemet er at han ikke gaper nok, men får bare fortsette å prøve da. Å teste om han tar den hvis den kommer vertikalt!

Takk for raskt svar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...