Lenose Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Vil bare advare alle sammen.. Jeg spiste piller med bringebærblad for å sette i gang fødselen. Var jo så utrolig tung og lei på slutten... Men dette er det dummeste jeg har gjort! For meg førte dette til falske og veldig kraftige kynnere/rier i over ett døgn. Jeg lurte til og med hele fødeavdelingen - alle trodde det var fødselen som var i full gang. Men etter 12 timer med lystgass og bare vondt - stoppet de meg. Skjedde ingenting. 8 timer senere var fødselen i full gang av seg selv, og jeg har nå fått verdens nydeligste lille datter! Men disse pillene ga meg også veldig sterke etterrier. De var vondere enn vanlig, og varte i flere dager. Vil derfor råde alle dere gravide til å holde dere langt unna disse pillene. Lykke til alle sammen. Er nesten litt misunnelig- fødsel og barseltid er det fineste som finnes. Gled dere!!!
LizzyG Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Hvordan vet du at det var kapslene som gjorde dette da?
Sistemann i magen <3 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har spist disse kapslene i to uker nå. To kapsler to ganger daglig.. Og hos meg er det ingen voldsomme kynnere enda.. Er i uke 35+ 1... Så dette er nok veldig individuelt... Disse kapslene sies å ikke kunne starte fødsel eller fremskynde fødsel. Men man vil kunne få en lettere fødsel av de, og livmoren trekker seg bedre sammen etter fødsel, slik at man kanskje kan unngå voldsomme blødninger osv... Så dette må hver og en vurdere for seg selv...
Maria52 Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 For meg hjalp bringebær-te med å setet i gang fødsel to uker før termin sist gang. Om det var teen eller bar etilfeldig vet jeg ikke, men startet det hele med to døgn med modninsrier...(SLITSOMT) men da selve fødselen var i gans så gikk det veldig greit. Over på kort tid var det oxo. Jeg så det på denne måten; modningsriene var slitsomme, men det var også en konsekvens jeg måte ta for å ha satt i gang fødselen før tiden. Jeg var jo også bare fornøyd med å slippe å gå enda to uker til.
snartmammapåny Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Tok du enormt stor dose av kapslene eller? Så lenge man følger doseringen så tror ikke jeg de er "farlige". De er jo ikke for å starte fødsel da, heller ikke for å framskynde. Derimot så styrker de livmoren for å gi en lettere fødsel, de styrker også mellomkjøttet så man skal forebygge revning. Livmoren skal også trekke seg fortere sammen etter fødselen. Har selv spist kapsler siden uke 32, er i uke 37 nå. Har ikke hatt noen slik opplevelse som du.
ninsoer Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 kan jo godt hende at d er ren tilfeldighet at d er du / dere som fikk d slikt da.. vet om flere som har ligget i mange døgn me rier og de har ikke brukt noe form får å modne livmoren.. kan ikke si at d er d ene eller d andre for dere vet ikke hvordan fødselen ville vært om dere ikke hadde brukt bringebær te eller kapsler..
MartinFelipe07 Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 tror nok dette er fra person til person... jeg begynte å ta tablettene i uke 34 og jeg fødde på mandag. Revnet ikke...
Jente1980 Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg tar to kapsler daglig, og merker ingenting. Men de to gangene jeg har drukket en kopp bringebærblad te i tillegg så har jeg faktisk fått kynnere(!). Noe jeg ble litt glad for da jeg omentrent ikke har hatt en eneste kynner! Hihi... Er nå i uke 37 og tenker jeg kommer til å fortsette med kun to kapsler per dag, men drikke en kopp eller to med teen i tillegg. Så håper jeg på en sterk livmor som trekker seg flott sammen etterpå!! Som flere har nevnt så er det slettes ikke sikkert at det var pillene som var årsaken til dette du opplevde... Man vet aldri, så det får være opp til hver enkelt hva dem velger å gjøre. Men jeg synes det er flott at du tenker på alle oss andre, og deler historien din med oss!
godiva med 3 gull Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 beg med disse i uke 35, tatt 2 stk 2 ganger om dagen og er nå 7 dager over termin. Vil nok ikke tro at de setter igang noen fødsel nei. Og at man får sterke etter riier er jo fordi de gjør den jobben de skal. Nemlig sørge for at livmoren trekker seg raskere sammen. Noe som er positivt.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 At det gir verre smerter når livmora skal trekke seg sammen er nok ikke tilfelle.. Det skal hjelpe på livmora ja.. men man må jo ikke glemme at noen har vondt under etterriene.. sånn er det bare. Disse kapslene har jo vært anbefalt til kvinner som er sterkt plaget med menssmerter SÅ.. vanskelig å tro at det skal gi mer smerter liskom.. å di setter iallefall ikke i gang noen rier/fødsel..
tvillingen Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Knasket piller og drakk te etter oppskriften sist, hadde ikke en kynner, det hele startet 12 dager etter termin... Tro kan flytte fjell...?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Spiste kapslene i ukesvis før jeg fikk Lillegutt. Vet ikke om de virket, men fikk iallefall ingen skulme bivirkninger. Vil legge til at det selvfølgelig er viktig å følge anbefalingen på pakken! Dessuten har ikke kapslene noe med tidligere fødsel å gjøre, de skal derimot hjelpe til med å styrke livmoren, gjøre fødslen enklere og hjelpe til med restitusjonen etter fødsel.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Kan bare si at jeg ikke har revnet under fødsel, og livmoren har trukket seg utrolig godt sammen etter fødsel.. og jeg har IKKE spist noe bringebærbladpille noen gang med de to første(ikke denne gangen heller) . Så dere som driver å sier at de pillene ikke har noe med rier og fødsel å gjøre, for så å si at de hjelper mot å revne og hjelpe livmoren etter fødsel bør jo egentlig holde godt munn selv, hva vet dere om dere revner eller at livmoren trekker seg sammen helt fint uten disse pillene?? Bare spør, syns det er feil å drive å disse noen som tror en ting, mens det dere tror skal være det riktige likssom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå